سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جولیانی خواستار تحقیقات درباره منشاء اتهام‌زنی به ترامپ شد

وکیل دونالد ترامپ خواستار تحقیقات درباره منشاء اتهام‌زنی به رئیس‌جمهور آمریکا درباره تبانی با روس‌ها در کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ، روز گذشته (یک شنبه) خواستار آن شد که تحقیقاتی درباره منشاء این اتهام که رئیس‌جمهور آمریکا در کمپین انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ با روس‌ها همکاری داشته است، انجام شود.

به نوشته اسپوتنیک، روز گذشته خلاصه‌‎ای از تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه آمریکا، درباره پرونده روسیه منتشر شد که بر اساس آن هیچ مدرکی دال بر اینکه میان روسیه و کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ این کشور همکاری وجود داشته باشد، یافت نشد.

پس از انتشار این گزارش، ترامپ به خبرنگاران گفت: «امیدوارم کسی بخواهد به طرف دیگر هم نگاهی بیاندازد».

جولیانی نیز در این خصوص به فاکس نیوز گفت: «باید تحقیقات گسترده و کاملی انجام شود، دست‌کم با همین اشتیاق، تا معلوم شود این اتهام از کجا نشأت گرفته است؛ چه کسی آن را شروع کرده و چه کسی بابت آن پول پرداخت کرده است».

همچنین مولر پس از ۲۲ ماه تحقیقات به این نتیجه رسیده بود که هیچ مدرک قطعی مبنی بر اینکه ترامپ مانع اجری عدالت در تحقیقات شده است وجود ندارد. رئیس‌جمهور آمریکا نیز که اتهام تبانی با روسیه را بار‌ها رد کرده است پس از انتشار خلاصه تحقیقات مولر اظهار داشت کاملا روسفید از این تحقیقات بیرون آمده است. ترامپ گفت: «این مسخره است. زیرا اساسا از ابتدا هم هیچ تبانی با روسیه نبوده است. هیچ موقع نیز ممانعتی در مسیر اجرای تحقیقات انجام نشده است. من کاملا تبرئه شدم.»

روز گذشته، ویلیام بار، دادستان کل آمریکا اعلام کرد رابرت مولر، بازپرس ویژه تحقیقات درباره تبانی روسیه با کمپین انتخاباتی ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶، در تحقیقات خود گزارش داده هیچ سرنخی مبنی بر همکاری آشکار و هدفمند ترامپ یا تیم انتخاباتی او با روسیه پیدا نکرده است.

در همین حال دموکرات‌ها اعلام کردند اظهارات ترامپ در این خصوص اشتباه است و او به طور کامل از موضوع تبانی با روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر تبرئه نشده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
مرگبر امریکا