سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلومبرگ: پنتاگون چالش‌برانگیزترین آزمایش موشکی خود را انجام خواهد داد

بنا به گزارش بلومبرگ، وزارت دفاع آمریکا در تلاش است روز دوشنبه چالش برانگیزترین آزمایش دفاع موشکی خود را به منظور مقابله با موشک‌های متخاصم صورت دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری بلومبرگ نوشت بنا به گفته منابع آگاه، وزارت دفاع آمریکا در تلاش برای اجرای آزمایشی موشکی است که احتمالا چالش برانگیزترین آزمایش موشکی آن تاکنون خواهد بود و از آن برای ارزیابی توانایی ارتش این کشور برای منهدم کردن موشک‌های احتمالی پرتابی از سوی کره شمالی یا ایران استفاده خواهد کرد.

آژانس دفاع موشکی آمریکا قرار است روز دوشنبه دو موشک رهگیر مجهز به جدیدترین کلاهک‌های شرکت ریتیون را به فاصله چند ثانیه از هم مورد آزمایش قرار دهد، آزمایش موشکی که به طور علنی اعلام نشده است.

در این آزمایش موشکی، اولین موشک رهگیر یک هدف ساختگی را که یک موشک بالستیک بین قاره‌ای است، هدف قرار می‌دهد. دومین موشک رهگیر نیز از سنسور‌های خود برای شناسایی دیگر موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای یا دیگر اقدامات متقابل استفاده می‌کند.

آزمایش موشکی روز دوشنبه اولین آزمایش دفاع موشکی از زمان نمونه موفقیت آمیز آن در ماه می‌سال ۲۰۱۷ خواهد بود. این سیستم پس از دو آزمایش ناموفق در سال ۲۰۱۰ در ژوئن سال ۲۰۱۴ نیز مورد آزمایش قرار گرفت. مارک رایت، از سخنگویان آژانس دفاع موشکی آمریکا اعلام کرد در حال حاضر موردی برای اعلام کردن وجود ندارد.

سامانه دفاع موشکی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا با مدیریت بوئینگ مستقر در کالیفرنیا و آلاسکا به منظور دفع حملات موشکی طراحی شده است. پنتاگون برای سال مالی ۲۰۲۰ درخواست بودجه ۹.۴ میلیارد دلاری برای برنامه‌های آژانس دفاع موشکی، از جمله ۱.۴ میلیارد دلار برای انواع سامانه‌های زمینی کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، پنتاگون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
اتفاقا مام باس خودمونو برا يه همچين روزايي آماده كنيم مثلا بالنهايي كه رادارهاي برد بلند روشون بستيم هوا كنيم تا اگه زدن بفهميم و هواپيماهايي كه اس ٣٠٠ روشون بستيم رو بفرستيم جلوشون و قبل از اينكه برن به ما رو هوا بزنيمشون
بطلميوس
۱۰:۳۰ ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
كلا قوانين فيزيك رو زير و زيبذ كردي :)
ناشناس
۰۵:۴۰ ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
خوشم میاد واسه موشک های ایران دارن به در و دیوار میخورند که چکار کنند و چقدر هزینه کنند و دچقدر تو رسانه هاشون بگن ما میلیاردریم و شما فلان و بهمان و... ما قدرت داریم و سلاح داریم و هزار چیز دیگه ولی متاسفانه با این همه امکانات و پز توخالی یک چیز ندارند ولی بجاش ما ایرانی ها داریم و اون هم چیزی نیست جز خدا و قدرت لایتناهی و بی پایانش که در برابر کل هستی که چه عرض کنم در برابر کل مخلوقاتش بالاتر و والاتر است و این دست الهی است در کار که شما امریکایی ها در برابر ایران اسلامی ناتوان ماندید