وی افزود: شاکی مدعی شد که به دلیل خراب شدن تلفن همراه خود آن را به یک مرکز تعمیر تلفن همراه در حوالی سعادت آباد برد و به تعمیر آن پرداخت.
سرهنگ گودرزی تصریح کرد: پس از شکایت شاکی، پرونده در پلیس فتا پایتخت تشکیل شد و در نهایت پس از بررسی کارآگاهان، متهم که مالک مرکز تعمیر تلفن همراه مذکور بود توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.
وی با بیان اینکه متهم پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد، افزود: به دلیل ذخیره اطلاعات کارت بانکی در تلفن همراه توسط شاکی، متهم پس از تعمیر تلفن همراه با برداشتن اطلاعات موجود در تلفن، اقدام به خرید اینترنتی کرده و تمام حساب بانکی شاکی پرونده را تخلیه کرده بود، ضمن اینکه این مرکز یک مرکز تعمیر تلفن همراه غیر مجاز است.
جانشین رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه شهروندان اطلاعات کارت بانکی خود را در تلفنهای همراه خود ذخیره نکنند، گفت: اگر تلفن همراه افراد دچار نقض فنی شد، به مراکز تعمیر معتبر مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی از بانکهای عامل نسبت به ارائه رمز دوم یکبار مصرف زودتر از موعد مقرر اقدام کردند، شهروندانی که بانک عامل خود رمز دوم یکبار مصرف را به آنها ارائه میکند بایستی نسبت به دریافت آن به شعب بانک خود مراجعه و این رمزها را از مسئولان بانکها طلب کنند.
سرهنگ گودرزی در پاسخ به اینکه در سال ۹۸ چند پرونده توسط پلیس فتا تشکیل شد، خاطرنشان کرد: در ۴ روز اول سال ۹۸، بیش از ۱۰۰ فقره پرونده در پلیس فتا پایتخت تشکیل شد و به دادسرای جرایم رایانهای ارجاع شد، سرقت اطلاعات، کلاهبرداری اطلاعات و دسترسی غیر مجاز به دادهها از بیشترین موارد موجود در این پروندهها است.
به گفته جانشین رئیس پلیس فتا پایتخت، ماموران پلیس فتا در تعطیلات نوروز پذیرای شهروندان تهرانی هستند تا در صورت وجود هر گونه مشکل و تخلفات مربوط در حوزه فضای سایبری، با سرعت به شکایات مردمی رسیدگی کنند.
انتهای پیام/