سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با هدف معرفی آداب وسنن قم؛

چهار نوروزگاه در استان قم راه اندازی شد

معاون میراث فرهنگی قم از راه اندازی چهار نوروزگاه در مکان های تاریخی و گردشگری استان خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ایل بیگی،معاون میراث فرهنگی قم اظهار کرد: نوروزگاه ها با هدف  معرفی آداب و سنن استان و با مشارکت هنرمندان قمی فعالیت خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه نوروزگاه های چهارگانه در خانه تاریخی زند، کاروانسرای پاسنگان، مجتمع بین راهی زیتون و بوستان مهدی برگزار می شود افزود: در این نوروزگاه ها برنامه های جانبی همچون برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، پخت غذای سنتی، موسیقی سنتی، سیاه چادر، شاهنامه خوانی و نوروزخوانی اجرا می شود.

ایل بیگی با اشاره به اینکه فعالیت نوروزگاه ها تا 15 فروردین ماه ادامه دارد خاطرنشان کرد: هدف از راه اندازی این نوروزگاه ها معرفی آداب و سنن استان، بناها و آثار تاریخی و نیز اجرای برنامه های هنری توسط هنرمندان استان قم است.

 علاقمندان می توانند همه روزه ساعت 11 تا 9 صبح در مجتمع گردشگری زیتون واقع در کیلومتر 17 اتوبان قم – تهران، ساعت 11 الی 13 درخانه تاریخی زند واقع در خیابان چهارمردان کوچه 17، ساعت 15 تا 18 در کاروانسرای تاریخی پاسنگان واقع در کیلومتر26 جاده قدیم قم- کاشان، و ساعت 20 تا 22 در بوستان مهدی در مجاورت کمربندی به نوروزگاه ها مراجعه و از برنامه های متنوع این نوروزگاه ها بازدید به عمل آورند. 

انتهای پیام/ش

نوروزگاه در قم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.