سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لوبلاگ: تصمیم ترامپ درباره جولان احمقانه است

پایگاه اینترنتی لوبلاگ تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره جولان را «احمقانه» توصیف کرد و نوشت این تصمیم بر اساس مقتضیات استراتژیک و الزامات امنیتی، توجیه‌ناپذیر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی لوبلاگ در مطلبی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به جای رو در رو شدن با خبرنگاران و رسانه‌ها در اتاق کنفرانس، نوشتن در شبکه‌های مجازی را ترجیح می‌دهد شاید بدان دلیل که نمی‌خواهد با حجم زیادی از سوالات و جواب‌های رسانه‌ها و خبرنگاران روبرو شود تا پاسخگوی تصمیم‌گیری‌های خامی باشد که او در حوزه‌های مختلف گرفته و می‌گیرد. آخرین نوع از همین تصمیم گیری‌های خام پنجشنبه گذشته رخ داد زمانی که او در توئیتر نوشت که قصد دارد «حق حاکمیت اسرائیل» را بر ارتفاعات غرب جولان به رسمیت بشناسد.

این پایگاه اینترنتی در ادامه افزود: این ارتفاعات در جریان جنگ‌های اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷ از سوی اسرائیل از سوریه گرفته شد. حال معلوم نیست که آیا واقعا ترامپ چنین قصدی دارد یا فقط نظر خود را منتشر کرده است. هرچه که باشد نیت او احمقانه است، زیرا نه بر اساس مقتضیات استراتژیک و نه بر اساس الزامات امنیتی، چنین کاری توجیه‌پذیر نیست.

به نوشته لوبلاگ، به نظر می‌رسد ترامپ آنچه در سر دارد صرفا خوشحال کردن دوستان پیرامونی خود و از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.