سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ويروس آنفلوآنزاي فصلي در بدن با مصرف خودسرانه آنتي بيوتيک تقويت مي شود

مصرف خودسرانه آنتي بيوتيک، باعث تقويت ويروس آنفلوآنزاي فصلي در بدن مي شود.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر حجازي، رئيس دانشگاه علوم پزشکي قم با بيان اينکه با فرا رسيدن فصل سرما از اواخر آذر ماه به دليل برودت هوا و رعايت نکردن شرايط بهداشتي شاهد افزايش ابتلا به آنفلوآنزاي فصلي هستيم، گفت: کانون اين بيماري از مدارس آغاز شد که با ارائه آموزش هاي لازم به دانش آموزان و خانواده ها در حال حاضر روند اين بيماري رو به کاهش است.

دکتر حجازي با تاکيد بر اينکه مراجعه مستقيم خانواده ها به بيمارستان ها علاوه بر ايجاد ازدحام و شلوغي در اين مراکز ممکن است درصد سرايت ساير بيماري ها را به کودکان فراهم کند از خانواده ها خواست با مشاهده تب بالا، سرفه و بد حالي کودکان پيش از مراجعه به بيمارستان ابتدا به درمانگاه ها و مطب هاي سطح شهر مراجعه و در صورت صلاحديد پزشک بيمار خود را به بيمارستان منتقل کنند.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي قم با بيان اينکه از تمام ظرفيت هاي درماني براي ارائه خدمات و درمان به مبتلايان آنفلوآنزاي فصلي استفاده مي شود، افزود: تاکنون هيچ مورد مثبتي از ابتلا به آنفلوآنزاي نوع A در استان مشاهده نشده است .

وي رعايت بهداشت فردي، شستشوي مستمر دست با آب و صابون، پرهيز از روبوسي و دست دادن و استفاده نکردن از لوازم شخصي ديگران را در پيشگيري از ابتلا به آنفلوآنزاي فصلي موثر دانست و تصريح کرد: خانواده ها از مصرف خودسرانه آنتي بيوتيک به شدت پرهيز کنند .

رئيس دانشگاه علوم پزشکي قم با تاکيد بر اينکه مصرف خودسرانه آنتي بيوتيک موجب قوي تر شدن اين نوع از ويروس آنفلوآنزا در بدن مي شود، خاطر نشان کرد: داروخانه ها نيز بدون نسخه پزشک حق ارائه آنتي بيوتيک را ندارند./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.