سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روایت رییس سازمان نقشه‌برداری از دلیل تشدید بحران سیل در گلستان+ تصاویر

رئیس سازمان نقشه برداری کشور با انتشار رشته توییتی در حساب کاربری شخصی خود در خصوص علت تشدید بحران سیل در استان گلستان توضیح داد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان نقشه برداری کشور، عالی ترین نهاد حاکمیتی کشور در امور اطلاعات مکانی شناخته می‌شود.در تازه‌ترین واکنش مسعود شفیعی رییس سازمان نقشه برداری کشور  درخصوص علل تشدید بحران سیل در استان گلستان در رشته توییتی در حساب کاربری خود توضیح داد.

گفتنی است؛ در پی سامانه بارشی که از یکشنبه هفته گذشته وارد استان گلستان شده است سطح آب رودخانه این استان بالا آمده و در نهایت سد‌های استان نیز سرازیر شده است. به دنبال سرریز این سد‌ها شهر گنبد کاووس و روستا‌های اطراف زیر آب رفتند و وضعیت بغرنجی را برای ساکنان ایجاد کردند.

شفیعی در حساب کاربری شخصی خود نوشت:

یکی از ابزار‌های مهم در مدیریت بحران‌هایی، چون سیل، استفاده از سامانه‌های اطلاعات مکانی است تا بتوان در کوتاهترین زمان، بهترین تصمیم‌ها را برای کنترل محدوده خطر، کمک به آسیب دیدگان، مهار روان آب و نیز جلوگیری از قطع شریان‌های حیاتی اتخاذ نمود.

آثار زیان بار کم توجهی به GIS در سطوح بالای مدیریتی و نیز عدم همراهی در استقرار زیرساخت داده مکانی کشور NSDI در مواقعی، چون سیل گلستان مازندران بیش از پیش قابل مشاهده است

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
سیاوش باهر
۱۸:۳۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
ما اگر از دانش های بروز دنیا استفاده بموقع وبا پیش بینی وبا برنامه ریزی برای پیش گیری از وقوع حوادث طبیعی می کردیم و از تخریب جنگلها و مسیلها جلوگیری می کردیم و در جاهایی که بطور مکرر در استانهای مختلف سیل می آید سد وبند احداث می کردیم این نعمات خداوندی تبدیل به نعمت نمیشد و دچار کم آبی هم نمی شدیم ولی کی باید انجام دهد؟ معلوم است مدیریت لایق و توانا و با دانش و شایسته و نه مدیران نالایق و خانواده سالار و گرفتن مدرک دکتری الکی از دانشگاه ها بازور قدرت و ثروت !!!!
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
باید دست در دست هم دهیم به مردم سیل زده کمک کنیم