سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طبق اعلام سازمان هواشناسی؛

هموطنان استان‌های جنوبی منتظر رگبار و رعد و برق باشند/ افزایش امواج در دریای خزر

امروز در استان‌های هرمزگان، کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان رگبار باران، رعد و برق، وزش باد و بارش باران پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز علاوه بر رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در استان های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و جنوب فارس، با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور در بخش هایی از غرب و جنوب غرب کشور، افزایش ابرناکی و رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق رخ می دهد.

طی امروز یکشنبه فعالیت سامانه بارشی در غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور و از بعد از ظهر گستره فعالیت آن دامنه های البرز غربی و مرکزی و غرب سواحل دریای خزر را نیز در بر می گیرد.


بیشتر بخوانید: احتمال وقوع سیلاب در شرق استان هرمزگان / وزش باد شدید در نیمه غربی البرز


شدت بارش یکشنبه در استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و شمال خوزستان و شمال هرمزگان است.

دوشنبه با تقویت سامانه مذکور،  علاوه بر نیمه غربی کشور، بارش به مناطق مرکزی و دامنه های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز و مناطقی از شمال شرق کشور کشیده می شود و در اکثر مناطق بارش،  بخصوص در جنوب لرستان، استان خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و نیمه شمالی استان فارس شدت و میزان بالایی دارد.

سه شنبه سامانه بارشی با اندکی حرکت به سمت شرق به فعالیت خود در همان مناطق ادامه می دهد. بارش ها عمدتا بصورت باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع و مرتفع بارش به صورت برف پیش بینی می شود.

 طی سه روز آینده خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود که در اواخر وقت یکشنبه و طی دوشنبه ارتفاع موج در غرب خلیج فارس به بیش از سه متر می رسد. امروز یکشنبه تنگه هرمز مواج است. دوشنبه و سه شنبه غرب دریای عمان مواج است. در ضمن دوشنبه و سه شنبه دریای خزر نیز مواج است.

انتهای پیام/

آخرین در وضع آب و هوای کشور در ۴ اسفند ۹۸

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.