سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لغو مرخصی کارمندان و آماده باش دستگاه ها در پی بروز بارش های شدید

استاندار کرمانشاه با اشاره به اخطاریه سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش شدید باران در استان‌های غربی در ۲ روز آینده از همه فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی استان خواست در ۲ روز آینده در محل خدمت حاضر و برای مقابله با مشکلات آماده باش کاملا باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، هوشنگ بازوند شامگاه شنبه در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری از همه دستگاه‌ها خواست که مرخصی کارمندان را لغو کنند و برای مقابله با بحران احتمالی در محل کارشان حضور داشته باشند.

وی در ادامه از مدیران کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان خواست مدارس و اماکن ورزشی را برای اسکان اضطراری مسافران و گردشگران نوروزی و یا احیانا سیلاب زدگان آماده کنند.

او در ادامه از همه فرمانداران استان خواست در محل خدمت خود حاضر باشند و در ستاد بحران شهرستان همه موراد از جمله آماده باش نیروی‌های امداد و نجات، محل‌های اسکان اضطرای، تغذیه و راه سازی محل سیلاب و حاشیه رود خانه‌ها را زیر نظر داشته باشند.

بازوند در ادامه از دانشگاه علوم پزشکی، آب و فاضلاب جهت رفع آبگرفتگی، شهرداری ها، راه و شهرسازی، هلال احمر، نیرو‌های مسلح در راستای کمک رسانی، مخابرت برای اطلاع رسانی تلفن‌های همراه خواست آماده باش باشند.

وی در ادامه از آب منطقه‌ای نیز خواست که بخشی از آب سد‌ها استان را که پر شده رها سازی کنند، زیرا که فاجعه دردناک استان گلستان حاصل طغیان آب رودخانه و دیر رهاسازی سد‌ها است.

بازوند در ادامه به شهرداری‌ها و شرکت آب و فاضلاب شهری نیز دستور داد دستگاه‌های پمپاژ آب برای رفع آبگرفتگی منازل را آماده کنند و از بنیاد مسکن نیز خواست آماده باشد که اگر احیانا بافت فرسوده‌ای تخریب شد برای اسکان ساکنان آن آمادگی داشته باشد.

استاندار کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه سیل در برخی اوقات از زلزله هم خطرناک‌تر است از همه دستگاه‌ها خواست در آماده باش کامل باشند.

سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران شدید و طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب در استان‌های شمال غربی و غربی کشور در روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته جاری هشدار داد.

 

انتهای  پیام/ز

 

 

 هشدار سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران شدید

برچسب ها: بحران ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.