سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون کل وزارت بهداشت:

سیل و رانش زمین در گلستان یک فوتی داشته است/هیچ مشکلی برای تامین دارو در کشور وجود ندارد

معاون کل وزارت بهداشت گفت: بر اثر سیل و رانش زمین در استان گلستان تنها یک نفر فوت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت امروز در بازدید و سرکشی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نوروز درباره وضعیت استان گلستان و خدمات‌دهی به مردم این استان اظهار کرد: سیل و رانش زمین در این استان تاکنون تنها یک فوتی داشته است. 

وی اضافه کرد: ارائه خدمات از سوی وزارت بهداشت به مردم این استان در حال انجام است، و معاونان و نمایندگان وزارت بهداشت به گلستان سفر کرده و از نزدیک روند خدمت‌رسانی را پیگیری می‌کنند.

معاون کل وزارت بهداشت درباره وضعیت دارو در کشور با بیان اینکه تاکنون هیچ مشکلی برای تامین دارو در کشور وجود نداشته است، افزود: تنها تامین ۲۰ قلم دارویی معادل ۱.۵ درصد دارو‌ها با مشکل مواجه است که اقدامات لازم برای رفع آن در حال انجام است.

حریرچی با بیان اینکه براساس ابلاغات ۳.۵ میلیارد دلار برای ملزومات پزشکی و دارویی اعتبار پیش‌بینی شده است، ادامه داد: براساس قانون هیچ دارویی که مشابه آن در کشور تولید شود، وارد نمی‌شود و امروز اغلب دارو‌ها از شرکت‌های داخلی فراهم می‌شود.

وی گفت: در تامین دارو در شرایط ثبات قرار داریم، و در شرایط کنونی تنها مشکل تجویز داروی خارجی توسط برخی از پزشکان است که سبب مشکلاتی برای بیماران شده است.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه تلاش می‌شود که در نوروز ۹۹ اغلب بخش خصوصی نیز در کنار بخش دولتی به ارائه خدمات مشغول شوند، تصریح کرد: همه درمانگاه‌ها و مراکز دولتی به صورت ۱۰۰ درصد در ایام نوروز امسال مشغول خدمت‌رسانی هستند.

انتهای پیام/چ

صحبت های معاون کل وزارت بهداشت در فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.