سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرحله مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ ژاپن؛

تیم ملی فوتبال امید ایران - یمن؛ یوز‌های جوان در صدد صدرنشینی

تیم‌های ملی فوتبال امید ایران و یمن، فردا یکشنبه از ساعت ۱۸:۴۵ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال امید ایران که با هدایت زلاتکو کرانچار در مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ ژاپن حضور دارد، در نخستین دیدار (جمعه ۲ فروردین ۱۳۹۸) در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۳ بر یک از سد ترکمنستان عبور کرد و در دومین بازی باید  به مصاف یمن برود. یوزهای جوان (لقب تیم ملی فوتبال امید ) در صدد پیروزی مقابل این تیم هستند تا گام بلندی را برای حضور در مرحله نهایی کسب کنند.

در دیدار مقابل ترکمنستان، امیدنورافکن، رضا جبیره و گل به خودی بازیکن ترکمنستانی سبب شد تا تیم کشورمان به پیروزی برسد. البته مقابل شاگردان دوردیف، کرانچار تلاش کرد نا بازیکنان را در ترکیب تقسیم کند تا بتواند از تمامی شاگردانش در سه بازی استفاده کند. یمن هم که تیم خوبی محسوب نمی شود در بازی نخست با نتیجه ۵ بر صفر مغلوب عراق شد و قعرنشین گروه سوم است.

این تیم که قرار بود اردوی آماده سازی و تنها بازی تدارکاتی خود را در امارات برگزار کند که به دلیل مشکلات مالی و بدون انجام مسابقه دوستانه و برگزاری اردوی آماده سازی برون مرزی راهی تهران شد. اردوی تیم المپیک یمن با حضور ۵۰ بازیکن آغاز شد و در ادامه سامی نعاش، سرمربی این تیم اسامی۲۳ بازیکن را اعلام کرد.

سالم الهارش، محمد فتح امان، علی عبس، میلاد العمیسی، عصام نعمان، عبدالحکیم سیف، احمد عزی جوبح، فادی صالح، ناصر محمدوه الجحوشی، مناف سعید، انیس المعاری، رامی الوسمانی، عبدالله الزهره، احمد ماهر، علی حفیظ، مفید جمال، عمر الداحی، زکریا طواف، محمد مهیوب، محمد المداری، احمد عبدالله سالم، طه کندش، واحمد السروری اسامی بازیکنان تیم یمن برای مقدماتی المپیک است که السروری مهاجم شماره ۷، سرشناس‌ترین بازیکن این تیم محسوب می‌شود که در لیگ باشگاه‌های قطر عضویت دارد.

شاگردان کرانچار که در دی ماه ۱۳۹۷ در تورنمنت قطر به قهرمانی رسیدند، در تلاش هستند تا در مقدماتی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ ژاپن صدرنشین شوند. گفتنی است تیم نخست هر گروه به همراه ۴ تیم دوم گروه‌ها راهی مرحله بعد خواهند شد تا در دی ماه ۱۳۹۸ در تایلند با هم رو در رو شوند.

تیم ملی امید پیش از شروع مسابقات مشکلات زیادی داشت و تاحدودی باشگاه‌های لیگ برتری با مربیان تیم امید همکاری نمی‌کردند که پس از چند روز این مشکل حل شد و حالا فوتبالدوستان ایرانی امیدوار هستند تا به المپیک برسند. کسب۶ پیروزی در ۹ مسابقه تدارکاتی اخیر نشان داده تیم ملی آماده است و می‌توان انتظار داشت که امید‌های فوتبال ایران با این خط حمله موفق شانس زیادی برای شکستن طلسم المپیک داشته باشند و به المپیک ۲۰۲۰ توکیو راه یابند.

اللهیار صیادمنش و رضا آذری (استقلال تهران)، محمد سلطانی مهر (سایپا تهران) و یونس دلفی (شارلوای بلژیک) بازیکنانی هستند که به دلیل مصدومیت به دیدار‌های مقدماتی نمی‌رسند و این موضوع کار را برای کرانچار سخت کرده است.

در پایان رقابت‌های مرحله گروهی، ۱۵ تیم برتر شامل ۱۱ تیم صدرنشین گروه‌ها به همراه ۴ تیم برتر دوم در کنار تایلند، که میزبان رقابت‌های دور نهایی است قرار می‌گیرند تا در مرحله نهایی بازی ها، مسابقات در ۴ گروه ۴ تیمی و با حضور ۱۶ تیم در بانکوک برگزار شود. ۳ تیم برتر مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در تایلند جواز صعود به رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب خواهند کرد.

تماشای دیدارهای تیم ملی امید در ورزشگاه آزادی رایگان است و فوتبالدوستان می توانند بازی ها را تماشا کنند.

ترکیب احتمالی تیم ملی امید ایران مقابل یمن:

شهاب عادلی - علیرضا آرتا - امید دره - ابوالفضل رزاق پور - ابوالفضل جلالی - محمد خدابنده‌لو - محمد آقاجانپور -  امیر روستایی- علی شجاعی - رضا شکاری - رضا جبیره

این دیدار ساعت ۱۸:۴۵ در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.


بیشتر بخوانید:

تیم ملی فوتبال امید ایران ۳ - ترکمنستان ۱/ برتری شاگردان کرانچار در گام نخست + حاشیه‌ها و فیلم

کرانچار: سزاوار پیروزی مقابل ترکمنستان بودیم/ با آمادگی بالا به دیدار عراق می‌رویم

استیلی: با کسب ۳ امتیاز بازی به هدف خود رسیدیم


انتهای پیام/

پیش بازی دیدار تیم های ملی فوتبال امید ایران و یمن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.