سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مردان، عامل نیمی از مشکلات ناباروری زوجین/ تأثیر امواج بر ناباروری مردان قطعی نیست

رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردان دانشگاه علوم پزشکی گفت: نتیجه قطعی درباره تأثیر امواج بر ناباروری مردان بدست نیامده است.

سید جلیل حسینی رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امروزه سرطان‌های پروستات، کبد و ریه به شدت سلامت مردان را تهدید می‌کند و در این بین ناباروری مردان نیز در حال تبدیل به یک معضلی در بین افراد جامعه شده است.

وی ادامه داد: در گذشته اگر زوجی بارور نمی‌شد در مرحله اول برای انجام آزمایش‌،  زن به آزمایشگاه فراخوانده می‌شد در حالی که ۵۰ درصد از مشکلات ناباروری مربوط به آقایان است.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردان دانشگاه علوم پزشکی تأکید کرد: ایران یکی از پیشرفته‌ترین کشور‌ها در زمینه سلامت مردان بوده و خوشبختانه کشورمان طی سال‌های گذشته  توجهی ویژه‌ به موضوع سلامت مردان داشته است.

حسینی با اشاره به اینکه زمانی که ایران برنامه‌ریزی‌های دقیقی جهت سلامت مردان را شروع کرده بود تنها پنج کشور در این حوزه اقداماتی کرده بودند، افزود: از ۱۴ سال قبل تنها ایران و پنج کشور جهان در حوزه سلامت مردان فعالیت‌هایی را انجام داده به طوری که این موضوع تحت عنوان پروتکل مدنظر همه کشور‌ها قرار گرفته و ایران اطلاع‌رسانی خوبی در خصوص سرطان مردان به دنیا انجام داده است.

وی تأکید کرد: امیدواریم بسته‌های اجرایی در حوزه سلامت مردان به خوبی طراحی و انجام شود، زیرا توجه به سلامت مردان باعث افزایش طول عمر و سن امید به زندگی می‌شود.

افزایش توجه به عارضه ناباروری در کشور

رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه ناباروری در بین مردان افزایش نداشته است، اظهار کرد: امروزه در ایران توجه به عارضه ناباروری زیاد شده، اما ناباروری آمارش در کشور تغییر جدی نداشته است و ما با مطرح کردن موضوعاتی مانند سلامت مردان سعی کرده تا موضوع مغفول مانده را توجه بیشتری به آن کنیم.

حسینی در خصوص تأثیر امواج و پارازیت در سلامت مردان گفت: امروزه تأثیر امواج و پارازیت در ناباروری مطرح شده، اما به نتایج قطعی نرسیده‌ایم و برخی از کارشناسان معتقدند که گرمای تولید شده به وسیله امواج در مردان تأثیر منفی می‌گذارد.

وی یادآوری کرد: امروزه تمام روش‌های درمان ناباروری مردان همگام با سایر کشور‌های پیشرفته در ایران وجود دارد و لزوم به اعزام بیماران به خارج از کشور نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.