سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی فارس؛

افزایش ۴۰ درصدی اقامت گردشگران در فارس/حافظیه در صدر بازدید‌های نوروزی

اقامت مسافران در روز‌های ابتدایی طرح نوروزی استان فارس ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصیب امیری  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: آمار اقامت مسافران نوروزی در اماکن اقامتی استان از روز ۲۷ تا ۲۹ اسفندماه ۲۸۶ هزار و ۳۴۶ نفرشب بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه تمامی مراکز اقامتی استان پذیرای مسافران است، گفت: این مراکز شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، کمپ‌های موقت کلاس‌های مدارس، منازل استیجاری، چادر‌های مسافرتی، مهمانسرا‌های ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی هستند.

امیری، درباره بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی استان نیز ادامه داد: از ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه در مجموع ۹۲ هزار و ۵۵۸ نفر از اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی بازدید کردند که طبق روال هر ساله آرامگاه حافظ در صدر بازدیدکنندگان قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به جزئیات بازدید‌ها گفت: مجموعه فرهنگی حافظ با ۲۹۷۴۹، مجموعه جهانی تخت جمشید با ۱۶۵۶۴، مجموعه فرهنگی سعدی با ١٤١٤٣، مجموعه جهانی پاسارگاد با ۱۰۵۷۳ و ارگ کریم خان زند با ٧٢٩٨ بازدیدکننده بیشترین تعداد بازدید را داشته‌اند.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه فروش اینترنتی بلیت اماکن گردشگری در استان فارس خبر داد و بیان کرد: این امر مانع از ایجاد صف‌های طولانی در اماکن پربازدید می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس بیان کرد: امکان خریداری بلیت الکترونیکی اماکن گردشگری تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی نیز امسال فراهم شده که مردم و مسافران با استفاده از روش‌های زیر می‌توانند نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

امیری تصریح کرد: روش اول مراجعه به وب سایت خرید آنلاین بلیت به آدرس اینترنتی www.tafrihati.com وپرداخت اینترنتی از درگاه بانک و دریافت بلیت است.

وی افزود: در روش دیگر متقاضی می‌تواند با استفاده از نرم‌افزار تلفن همراه فروش بلیت اقدام به خرید کند امکان دریافت نرم‌افزار به دو طریق مهیا است، نخست اسکن QRcode آدرس لینک برنامه و دیگر ارسال کلمه iran به صورت پیامک به شماره ۳۰۰۰۷۱۷۱ که این دو روش در تمامی نسخ چاپی و بنر‌های تهیه شده ارائه شده است.

امیری تصریح کرد: در روش آخر نیز بازدیدکنندگانی که در محل حاضر می‌شوند و تمایل دارند بلیت را به صورت حضوری تهیه کنند، می‌توانند با مراجعه به دستگاه‌های استند اتوماتیک فروش و صدور بلیط و همچنین گیشه‌های فروشگاهی مستقر در محل اقدام به تهیه بلیت بازدید کنند.
انتهای پیام/م

مجموعه حافظیه در صدر بازدید‌های نوروزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.