سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبگرفتگی ۶۲۰۰ واحد مسکونی در جریان سیلاب مازندران

۶۲۰۰ واحد مسکونی مازندران در جریان وقوع سیلاب اخیر دچار آبگرفتگی شد.

مهدی رازجویان معاون عمرانی استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: بیش از ۶۲۰۰ واحد مسکونی در جریان سیلاب دچار آبگرفتگی و ۵۰۰ واحد مسکونی تخریب و غیرقابل سکونت شد.

وی با بیان اینکه ۴ دهنه پل نیز در شهرستان‌های ساری، قائم شهر و سوادکوه تخریب شد، افزود:خسارت‌های زیادی نیز به شبکه های آبرسانی و گازرسانی ۱۲ شهرستان وارد شد.

معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: مشکل آب آشامیدنی در شهر‌های گروه الف و شهر‌های جویبار، سیمرغ و کوهی خیل به دلیل ورود سیل به منابع آبی و کدورت آب همچنان ادامه دارد.

رازجویان افزود: همه ادارات هر چه در توان دارند را پای کار آوردند تا مشکل سیلزدگان هر چه زودتر حل شود.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل سیلزدگان مازندرانی ۴ میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی و تعمیراتی پرداخت می‌شود، افزود: در مناطق روستایی برای ساخت مجدد مسکن به سیلزدگان ۳۵ میلیون تومان و در شهر‌ها نیز ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: ۱۲ میلیون تسهیلات با سود کم نیز برای تعمیر منزل سیلزدگان اختصاص یافته است.

رازجویان با بیان اینکه دو شعبه بانک مسکن در ساری و قائم شهر از فردا آماده پرداخت این تسهیلات هستند، افزود: پرونده افراد سیلزده به بانک‌های منتخب ارسال شده است و این افراد می‌توانند از فردا برای دریافت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به این دو بانک مراجعه کنند.

وی افزود: این مبلغ برای بازسازی و ترمیم خسارت‌ها کافی نیست و استانداری در حال رایزنی برای افزایش تخصیص این کمک‌ها از سوی هیات دولت است.

معاون عمرانی استاندار حجم زیاد آورد رودخانه ها، دست درازی به بستر رودخانه‌ها و ناکافی بودن تخصیص اعتبار برای لایروبی رودخانه‌ها را سه عامل اصلی وقوع این سیلاب اعلام کرد وافزود: مازندران یکی از ۵ مقصد هدف گردشگری کشور در تمام طول سال و نیازمند توجه بیشتر دولتمردان در تخصیص اعتبارات است.

انتهای پیام/ک
 


آسیب به ۶۷۰۰ واحد مسکونی مازندران در جریان سیل

برچسب ها: حوادث طبیعی ، سیلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.