سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت روز جهانی آب؛

۶۶۰ میلیون نفر در جهان از آب شرب بی نصیب هستند/ طرح "خیریه آب" حامی روستا‌های دور افتاده

کیخا گفت: از بین جمعیت ۸ میلیارد نفری کره زمین، ۶۶۰ میلیون نفر از دسترسی به آب شیرین محروم هستند.

احمدعلی کیخا، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت روز جهانی آب اظهار کرد: در حال حاضر موضوع پر اهمیت جامعه بشری برای حیات، تامین آب شُرب مورد نیاز جمعیت کره زمین است.

وی افزود: از بین جمعیت ۸ میلیارد نفری کره زمین، ۶۶۰ میلیون نفر از دسترسی به آب شیرین محروم هستند که این امر مسبب بسیاری از مشکلات جامعه بشری است.

کیخا تاکید کرد: ایران هم به عنوان کشوری نیمه خشک در مناطق جنوبی با این مشکل رو بروست، اما خوشبختانه با تلاش همگانی، درصد زیادی از آب‌های شور با فناوری‌ آب شیرین کُن تبدیل به آب شرب می شود.


بیشتر بخوانید: اگر قدر آب را ندانیم ایام سختی را سپری خواهیم کرد/ "آب برای همه" و "هیچکس را نادیده نگیریم"


وی اضافه کرد: بارش‌های اخیر در کوتاه مدت شرایط آبی کشورمان را بهبود بخشیده است، اما باید در نظر داشت که این میزان بارش و تامین آب سد‌ها، اجازه اضافه برداشت و هدر دادن منابع آبی را به هیچکدام از ما نمی‌دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئله حفظ  آب در کشور موضوعی نیست که تنها به دست دولت آن هم تنها در وزارتخانه نیرو حل شود، این موضوع از جمله مواردی است که به همکاری تمام مردم کشور نیازمند است.

وی افزود: اخیرا در سفر به نیشابور  متوجه اجرای طرح جالبی  تحت عنوان " خیریه آب "  در سراسر این استان شدم،  از این طریق آب مورد نیاز روستا‌های دور افتاده تامین می شد.

کیخا بیان کرد: تاکیدات زیادی در مورد مصارف و اصلاح الگوی مصرف در کشور از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است که امسال هم  در سخنانشان در مشهد مقدس  به بهره برداری از توان داخلی برای افزایش تولیدات داخلی اعم از کشاورزی اشاره کرده اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: جوامع بشری سال هاست به اهمیت آب پی برده اند و خوشبختانه جامعه ایران چند سالی است به مصرف صحیح منابع طبیعی روی آورده است، ایران کشوری است که در نوع منابع اقلیمی و محیط زیستی کم نظیر و بعضا بی نظیر است.

انتهای پیام/

بارش‌های اخیر در کوتاه مدت شرایط آبی کشورمان را بهبود بخشید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.