سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانستنی‌های علمی؛

مهمترین علل گرفتگی عضلات/ انگل دمودکس با بدن شما چه می‌کند؟/ خوراکی که باید در صبحانه خود بگنجانید

بسیاری از مردم جهان دچار آلودگی به انگل دمودکس می‌شوند و کارشناسان تاکنون دلیلی قانع کننده برای ابتلا به آن پیدا نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

در صبحانه خود جودوسر را بگنجانید

صبحانه که نباید فقط نان و پنیر و کله پاچه و این چیز‌ها باشد، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که علاوه بر سیر کننده بودن، بسیار هم مفید هستند یه طور مثال، جودوسر گزینه بسیار مناسبی است، جو سرشار از فیبر حل شدنی و آنتی اکسیدان است و کالری کمی نیز دارد، نصف پیمانه جودوسر معمولی، فقط ۱۵۰ کالری دارد و آنتی اکسیدان موجود در آن برای مقابله با بیماری‌های قلبی و افرادی که کلسترول بالا دارند بسیار مفید است.

گرفتگی عضلات و علل آن

کار کشیدن بیش از حد عضلات، انجام دادن تمرینات بدنی شدید و خستگی عضلات، کم آبی بدن، قرار گرفتن عضلات در یک وضعیت ثابت به مدت طولانی، انجام ندادن حرکات کششی و گرم نکردن بدن پیش از اقدام به فعالیت‌های بدنی، بهم خوردن تعادل مایعات، هورمون‌ها و الکترولیت‌های بدن، تهی شدن عضلات از عناصر منیزیم، کلسیم و پتاسیم که برای انقباض مناسب عضلات ضروری هستند، مصرف برخی از داروها، مصرف مشروبات الکلی، نارسایی کلیه‌ها، کم کاری تیروئید، حاملگی و اختلالات عصبی از علل گرفتگی عضلات به شمار می‌روند.

علت شب‌ ادراری چیست؟

شب ادراری به حالتی گفته می‌شود که در سنی که معمولاً هم سن و سالان بیمار می‌توانند خود را کنترل کنند، شخص به طور غیر ارادی در هنگام خواب ادرار می‌کند، اگر از ابتدای تولد هنوز کودک در شب ادرار می‌کند به این حالت شب ادراری اولیه (PNE) می‌گویند، اگر کودک شب ادراری ندارد و بعداً دچار آن شده به آن شب ادراری ثانویه (SNE) گویند، بیشتر دختران تا سن ۶ سالگی و بیشتر پسران تا سن ۷ سالگی از این حالت خارج می‌شوند. تا سن ۱۰ سالگی نزدیک به ۹۵ درصد از کودکان بهبود می‌یابند، میان ۰٬۵  تا ۲٬۳ درصد از بزرگسالان دارای شب ادراری هستند.

 انگل که سیستم ایمنی بدنتان را ضعیف می‌کند

بسیاری از مردم جهان دچار آلودگی به انگل دمودکس می‌شوند و کارشناسان تاکنون دلیلی قانع کننده برای ابتلا به آن پیدا نکرده‌اند، برخی موارد مانند ضعف سیستم ایمنی یا ابتلای فرد به میکروب هلیکوباکترپیلوری معده می‌تواند باعث بروز این بیماری می‌شود و بیشتر بر روی پوست رشد می‌کند؛ افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند، مبتلایان به اگزمای پوستی، عفونت‌های پوستی، آلوپسیا، آکنه التهابی و اچ آی وی بیش از دیگران مستعد این بیماری هستند.

مشکلات ناشی از سندرم تخمدان پلی کیستیک 

ناباروری و دیابت از مشکلات شایع در سندرم تخمدان پلی کیستیک است؛ سندرم تخمدان پلی کیستیک شایع‌ترین دلیل ناباروری در زنان محسوب می‌شود، زنان مبتلا به PCOS به دلیل کمبود تخمک گذاری، معمولا در باردار شدن با مشکل روبرو هستند؛ اختلال عدم تحمل گلوکز، مقاومت به انسولین و افزایش قند خون می‌تواند در تقریباً یک سوم زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک با وزن طبیعی و اضافه وزن رخ دهد، خطر ابتلا به دیابت نوع دوم در زنان مبتلا به PCOS به مراتب بالاتر است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
جالب و مفید بود . ممنون.