سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین وضعیت روستا‌های سیل زده در خراسان شمالی / ۱۷روستای دچار سیل زدگی شد

استاندار خراسان شمالی گفت: در سیل اخیر بیش از ۱۷ روستای استان با جمعیتی بالع بر ۱۵ هزار نفر آسیب دید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدعلی شجاعی در دومین نشست ستاد مدیریت بحران در سال جدید در خصوص آخرین وضعیت روستا‌های سیل زده استان و تدابیر انجام شده اظهار داشت: با تخصیص اعتبارات در سطح ملی می‌توانیم بخشی از نداشته‌های استان را در حوزه مدیریت بحران برطرف کنیم.

وی افزود: مقرر شد تا میزان خسارت ناشی از وقوع سیلاب و تجهیزات مورد نیاز روستا‌ها را برآورد کرده و به وزارت کشور اعلام کنیم تا در چند روز آینده بتوانیم حوزه خدمات رسانی را کامل به سرانجام برسانیم.

شجاعی اظهار داشت: تلاش شده تا با کنترل روان آب و سیلاب بتوانیم شاهد خسارت کمتر مالی و جانی در روستا‌های درگیر سیلاب باشیم ضمن آن که خدمات رسانی‌های متعددی به روستا‌ها در حال انجام است.

استاندار افزود: با توجه به این که وقوع سیلاب و کولاک در این استان بسیار شدیدتر از استان گلستان است، به طوری که ۶۰ تیر برق از دسترس خدمات خارج شدند که با اقدامات انجام شده تعمیرات لازم انجام شد و هم چنین هیچ روستایی مشکل گاز ندارد و راه‌های دسترسی هم برای رفت و آمد عموم بازگشایی شده است.

شجاعی در ارتباط با اقدامات لازم برای عشایر استان نیز گفت: عشایر استان که در مراوه تپه استان گلستان مستقر هستند، هم از طریق زمینی و هم به وسیله بالگرد هلال احمر، امدادرسانی شدند.

اسکان اضطراری ۲۰۰ سیل‌زده خراسان شمالی

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خراسان شمالی، با اشاره به وصل شدن برق در روستاهای سیل‌زده خراسان شمالی گفت: ۲۰۰ نفر از روستاها و عشایر استان خدمات اسکان اضطراری را دریافت کرده‌اند.

وی از بسیج شدن تمام نیروهای امدادی، خدماتی و انتظامی در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: برق و ارتباطات مخابرات در روستاهای متأثر از سیل برقرار شده و مایحتاج ضروری و اولیه مورد نیاز برای ساکنان این منطقه توزیع‌ شده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خراسان شمالی، با تشریح اقلام توزیع‌ شده میان ساکنان مناطق سیل‌زده استان افزود: ۲۲۸ تخته چادر امدادی، ۳ هزار و ۵۰۰ قرص نان، دو تن آرد، ۵۰ بسته آب‌ معدنی، ۸۴۵ قوطی کنسرو و ۲۴۰ بسته غذایی در روستاهای سیل‌زده استان در شهرستان‌های مانه و سملقان و راز و جرگلان توزیع‌ شده است.

تامین و توزیع اقلام مورد نیاز عشایر از سوی سازمان هلال احمر

وی ادامه داد: اقلام مورد نیاز عشایر مستقر در این استان نیز به زودی از سوی سازمان هلال احمر تامین و توزیع می‌شود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: مواد غذایی، تجهیزات و چادر برای روستا‌های شمال شهرستان مانه و سملقان به خصوص کهنه جلگه ارسال شده هرچند که بخش عمده مشکلات ناشی از جاری شدن سیل به دلیل نبود زیر ساخت‌های لازم در روستاهاست.

وی خاطرنشان کرد: تا ۱۵ ازدیبهشت ماه به تمام دستگاه‌های اجرایی استان زمان داده ام تا در قالب تدوین برنامه‌ای مدون مشکلات این حوزه را برطرف کنند.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: آب و هوا ، بارش باران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.