حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم ادامه داد: اینکه ترکیب متوازن ابزارهای آموزشی ما برای انتقال محتوا در بستههای آموزشی چگونه باشد نیازمند بررسی است چرا که متناسب با تفاوتهای حوزههای یادگیری و پایههای تحصیلی متغیر است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریز آموزش اظهار کرد: در نقشه جامع تحولی که در سال آینده تدوین میشود به این موضوع میپردازیم که برای اجرای کامل برنامه درسی ملی مفاهیم، عناوین، ابزارها و بسترها چگونه باید باشد و در هر پایه درسی چه مقدار قابل ارائه از طریق سایت رشد چه مقدار به صورت مطالعه آزاد و چه مقدار قابل ارائه از طریق الکترونیکی کردن است.
وی با بیان اینکه برای انتقال هر برنامه یا هدف ممکن است چندین روش وجود داشته باشد، تصریح کرد: تعیین قالبها و روشهای مناسب برای انتقال محتوا نیازمند کارهای موردی و کارشناسی است و نمیتوان حکم کلی برای آن صادر کرد به همین دلیل تاکنون شعارهایی که در این مورد داده شده نتوانسته عملیاتی شود.
حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم بیان کرد: در اولین گامی که دنبال میکنیم قصد داریم برای هنرآموزان فنی و حرفهای در برخی از شاخهها کتاب راهنمای هنرآموز را به صورت الکترونیکی ارائه دهیم و بعد ازآن این کار را به سمت دبیران سوق میدهیم و پس از آن این کار را برای پایههای دیگر تسری میدهیم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریز آموزش در پاسخ به سوالاتی درباره زمان الکترونیکی کردن کتابهای ابتدایی مشخص است یا خیر، اظهار کرد: کتابهای ابتدایی از سال آینده الکترونیکی نخواهد شد و برنامهریزی کردیم تا بخشی از محتوای کتاب درسی به تدریج این فرایند صورت گیرد، اما در دوره ابتدایی به دلایل مختلف تحقق این کار فعلا امکانپذیر نیست.
وی تصریح کرد: مهمترین نکته در الکترونیکی نکردن کتابهای آموزشی عدالت آموزشی است چرا که همه دانشآموزان ابتدایی با ابزارهای الکترونیکی آشنایی ندارند و یا در دسترس آنها نیست. شاید در پایتخت حتی افراد با سن کمتر از مدرسه به راحتی با ابزارهای الکترونیکی کار کنند، اما در مناطق کمتر برخوردار چنین شرایطی وجود ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم بیان کرد: قطعا زیر بار تصمیمات و اقداماتی که مغایر با عدالت آموزشی است، نمیرویم.
انتهای پیام/