سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون عمرانی وزیر کشور:

اعتبارات ویژه‌ای برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: اعتبارات ویژه‌ای در بودجه سال آینده برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهدی  جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در نشست با فرمانداران و شهرداران برخی از شهرستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های مالی در چند هفته گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعتبار اختصاص یافت.

وی ادامه داد: هزار میلیارد تومان در بوجه سال آینده در بحث پسماند برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شده که امیدواریم شهرداران بتوانند این اعتبارات را جذب کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: همچنین در بحث بازآفرینی شهری اعتبارات خوبی برای شهرداری‌ها در سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: با عنایت کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی میزان قیر رایگان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از ۱۳ درصد به ۱۷ درصد افزایش یافت.

جمالی نژاد تصریح کرد: همچنین مقرر شد به شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر قیر رایگان بیشتری اختصاص یابد تا مشکلات این شهر‌ها تا حدودی برطرف شود.

وی تاکید کرد: شهرداران باید مطالبات خودشان از دستگاه‌های دولتی را وصول کنند تا بتوانند خدمات شهری بیشتری به مردم ارائه دهند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: شهرداران با ایده‌های نو به دنبال درآمدزایی برای شهرداری‌ها باشند.
وی تاکید کرد: برای پیشرفت و ترقی شهر‌هایی همچون زاهدان باید نسخه‌های جدیدی نوشته شود.

**مشارکت مردم ستون و خیمه توسعه است

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت:مشارکت مردم و نقش دادن به آنان در مدیریت شهری ستون و خیمه توسعه و پیشرفت منطقه و شهر است.

احمد علی موهبتی اظهار داشت: چنانچه وضعیت شهر‌ها خوب نباشد توسعه و آبادانی نیز در آن شهر رخ نخواهد داد بنابراین باید نقش مردم در مدیریت شهری را برجسته کرد.

وی تصریح کرد: نقش دادن به مردم در مدیریت شهری بسیاری از مشکلات شهرداری‌ها را برطرف می‌کند بنابراین شهرداران به این نکته توجه اساسی داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همان طوری که مردم در سبد کالاهایشان مبلغی را برای خوراک، پوشاک و ... در نظر می‌گیرند برای مدیریت شهری نیز چنین اقدامی انجام دهند تا شهری زیبا داشته باشیم.

وی بیان کرد: مشارکت مردم در امور شهری وقتی رخ می‌دهد که مردم به مسئولان خودشان اعتماد داشته باشند و راه این اعتماد تخصیص اعتبارات دولتی در حوزه شهری است.

موهبتی اظهار داشت: اگر بتوانیم اعتماد و مشارکت مردم را به دست بیاوریم بسیاری از مشکلات شهری برطرف خواهد شد.
وی بیان کرد: دولت برای اعتماد بخشی میان مردم و مسئولان باید اعتباراتی را در نظر بگیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب و دولت نگاه ویژه‌ای به استان دارند، اما ۱.۸ دهم بودجه کشور به این منطقه تخصیص می‌یابد.

وی بیان کرد: در چند ماه اخیر ۴۹ میلیارد تومان به شهرداری‌های سیستان و بلوچستان اعتبار تخصیص یافت تا بتوانند برخی از مشکلات خودشان را برطرف کنند.

موهبتی بیان کرد: همچنین مزایایی برای شهرداران سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده که شرط تحقق این مزایا پرداخت به موقع حقوق کارکنان شان است.

در این نشست شماری از فرمانداران و شهرداران جنوب سیستان و بلوچستان مشکلات حوزه‌های مدیریت شهری خودشان را مطرح کردند.

انتهای پیام/ع

 

برچسب ها: وزارت کشور ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.