سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح آرامش بهاری در ۳۹ بقعه متبرکه خراسان‌شمالی

طرح آرامش بهاری در ۳۹ بقعه متبرکه خراسان‌شمالی آغاز شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حجت‌الاسلام عظیم آسوده مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با سراسر کشور طرح آرامش بهاری در ۳۹ بقعه متبرکه و شاخص استان آغاز شده و از زائران و مسافران در ایام نوروز میزبانی می‌کنند.
حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: طرح آرامش بهاری از امروز تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده در آستان ۳۹ بقعه متبرکه و شاخص استان برپا می‌شود.
وی افزود: در قالب طرح آرامش بهاری اعزام مبلغان بومی و اعزامی از قم به چندین بقعه شاخص استان، پاسخگویی به مسائل شرعی، شبهات و مشاوره وقف و خانواده در دستور کار قرار دارد.
حجت الاسلام آسوده برپایی غرفه نقاشی، کودک و نوجوان و خیمه‌های معرفت و اقامه نماز جماعت در امامزادگان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: قبل از اجرای طرح نیز مراسم غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه انجام می‌شود.
وی برپایی ایستگاه صلواتی، فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ وقف، فعالیت‌های فرهنگی در امامزاده‌ها و گسترش معارف اهل بیت (علیهم السلام) و قرآنی و تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در عید نوروز و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اماکن متبرکه را از دیگر اهداف اجرای طرح بهاری عنوان کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه تعدادی از مساجد و بقاع متبرکه نیز برای اسکان اضطراری مردم در مواقع بحران آماده‌سازی می‌شود، افزود: همچنین افزون براین مهم، هشت امام‌زاده شاخص در مسیر ورودی تا خروجی استان از قبیل: امامزاده سید‌عباس، سید اسماعیل بابا امان و ایوب نبی در بجنورد، حمزه رضا و عبدالرضا در شیروان نیز که دارای زائرسرا هستند برای اسکان زائران و مسافران در نظر گرفته شده است.

خراسان‌شمالی دارای پنج هزار و ۶۱۰ موقوفه و ۱۱ هزار و ۶۹۰ رقبه و ۱۶۸ بقعه متبرکه در سطح استان است.
انتهای پیام / م

آغاز طرح آرامش بهاری در ۳۹ بقعه متبرکه خراسان‌شمالی

برچسب ها: نوروز ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.