سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسلام‌ستیزان این بار به سراغ مساجد انگلیس رفتند

۴ مسجد در انگلیس هدف حمله قرار گرفتند

رسانه‌های انگلیسی می‌گویند بر اثر حمله افراد ناشناس به ۴ مسجد در شهر بیرمنگام، خساراتی به این اماکن مقدس وارد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند افراد ناشناس با چکش به ۴ مسجد در شهر بیرمنگام این کشور حمله کردند.

پایگاه دیلی‌میل با بیان اینکه پلیس ضدتروریسم هم‌اکنون تحقیقات درباره احتمال ارتباط این چهار حادثه را آغاز کرده است، افزود افراد ناشناس شامگاه چهارشنبه با چکش به یک مرکز اسلامی در منطقه ویتون حمله کردند و خساراتی به  ۷ پنجره و ۲ در ورودی ساختمان آن وارد کردند.

در پی این حادثه، امامان جمعه شهر بیرمنگام خواستار حفاظت بیشتر پلیس از نمازگزاران  در آستانه برگزاری نماز جمعه این هفته شدند.

بنابر این گزارش، مساجد مناطق «ریچ‌فیلد، اسلید، و براودوی» نیز با چکش هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفتند.  پلیس انگلیس گشت‌زنی در مناطقی که مسجد در آنها واقع شده را افزایش داده است. هنوز انگیزه افراد مهاجم به این مساجد مشخص نیست.

حمله افراط‌گرایان و نژادپرستان به مساجد و نمازگزاران در کشورهای غربی طی روزهای اخیر به شکل مشکوکی افزایش یافته است؛ روز شنبه گروهی از افراط‌گرایان انگلیسی در مقابل مسجدی در لندن با چکش به نمازگزاران و خودروهای آن‌ها حمله کردند. جمعه گذشته نیز یک نژادپرست و اسلام‌ستیز نمازگزاران دو مسجد در نیوزیلند را به رگبار بست.

در حمله تروریستی به دو مسجد در شهر «کرایست‌چرچ» نیوزیلند در روز جمعه دست‌کم ۵۰ نفر به شکلی وحشیانه کشته و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند. برنتون هریسون تارنت، تبعه ۲۸ ساله استرالیایی به اتهام قتل ۵۰ نفر و زخمی کردن ده‌ها نفر دیگر دادگاهی شده است. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۳۰ ۰۲ فروردين ۱۳۹۸
این کارها کار خود انگلیسی ها است
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
این ها کار صهیونیست ها ست
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
جالب اینجاست کشور متعلق به سرخ پوست ها و بومی هاست .این سفید پوست ها هم مهاجر یا پناهنده اند .
متاسفانه همه چیز وارونه جلوه داده میشود .
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
لعنت خدا بر دشمنان اسلام
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
ای کاش وقتی اسرائیل در حال تشکیل بود فلسطینی ها هم با همین شدت با آنها برخورد میکردند و میگفتند شما هرگز نمیتوانید صاحب کشور ما بشوید تا وقتی ما زنده ایم............
Ahmadreza
۱۵:۱۶ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
وقتی رهبر عزیز ما میگه این سگهای پرورش یافته غرب روزی پاچه خودشان را خواهد گرفت یعنی این... خداوند نگهدار رهبر عزیزمان باشد
ده هشتادی
۱۵:۲۸ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
غرب و شرق نداره فدات شم درست بخون میگه مساجد مسلمونارو زدن یعنی اسلام ستیزی و این موضوع شرق و غرب نمیشناسه