سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مصاحبه اختصاصی با الجزیره مطرح شد؛

تاکید نخست‌وزیر نیوزیلند بر تامین امنیت مسلمانان

نخست‌وزیر نیوزیلند با اشاره به تروریستی بودن حمله به مساجد کرایست‌چرچ، بر اهمیت تلاش برای ایجاد شرایطی که مسلمانان در مساجد احساس امنیت کنند، تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند در گفتگوی اختصاصی با این شبکه گفت: نخستین موضوعی که پس از وقوع حمله به مساجد نیوزیلند به آن اندیشیدم، تلاش برای ایجاد شرایطی بود که مسلمانان هنگام حضور در مساجد احساس امنیت کنند.

وی با تاکید بر این که نیوزیلند همه انواع خشونت را رد می‌کند، افزود این موضوع در رفتار نیوزیلند با همه تروریست‌ها با هر گونه صفت یا ملیتی واضح و روشن بوده است.

آردرن گفت: «مهم‌ترین موضوعی که پیش از نشست دولت برای من اهمیت داشت، ایجاد تضمینی برای در امان بودن اقلیت مسلمان در نیوزیلند بود. پلیس اطراف مساجد مستقر شد تا ورود آن‌ها را به مساجد تضمین کنند. می‌خواهم در این راستا تلاش کنم که آن‌ها هنگام حضور در مساجد، همواره احساس امنیت کنند.»

وی افزود: «ما هر گونه خشونت و افراط گرایی را رد می‌کنیم و در خصوص این قضیه متحد هستیم. نیوزیلند جایی برای هیچ گونه خشونت و افراط گرایی نیست. رفتار ما در این خصوص واضح و روشن بوده است. از این رو به وضوح در خصوص این حمله از واژه تروریستی استفاده کردم.»

در حمله تروریستی به دو مسجد در شهر «کرایست‌چرچ» نیوزیلند در روز جمعه دست‌کم ۵۰ نفر به شکلی وحشیانه کشته و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند. برنتون هریسون تارنت، تبعه ۲۸ ساله استرالیایی به اتهام قتل ۵۰ نفر و زخمی کردن ده‌ها نفر دیگر دادگاهی شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.