سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا به بخش درمانی ونزوئلا هم رحم نکرد

مادورو: ترامپ ۵ میلیارد دلار بودجه تامین دارو در ونزوئلا را دزدیده است

رئیس‌جمهور ونزوئلا همتای آمریکایی خود را به سرقت ۵ میلیارد دلار از بودجه تخصیصی به بخش داروی این کشور متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود را متهم کرد که ۵ میلیارد دلار از بودجه تخصیص یافته برای تولید داروی این کشور را به سرقت برده است.

رئیس جمهور ونزوئلا در نشستی به منظور راه اندازی مجدد یک برنامه ملی برای توسعه صنعت داروسازی گفت: دولت دونالد ترامپ ۵ میلیارد دلار بودجه اختصاصی به دارو و خرید مواد اولیه تولید دارو‌ در ونزوئلا و دیگر مواد تحویلی به بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و ... را از ما به سرقت برده است.

مادورو، ترامپ را مسئول اکثر اقدمات جنایتکارانه علیه مردم ونزوئلا دانست تا بعد از آن اعلام کند که مقامات آمریکا آماده ارائه کمک‌های بشردوستانه به این کشور آمریکای لاتین هستند.

دولت ونزوئلا اخیراً به علت کودتای سیاسی مخالفان تحت حمایت آمریکا و کشور‌های غربی با مشکلاتی روبه‌رو شده است. خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا و سردسته مخالفان دولت، ژانویه سال جاری میلادی پس از چراغ سبز رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال‌برانگیز، خود را رئیس جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد. اقدامی که بی‌درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده‌اند. با این حال، آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند.

آمریکا و پنجاه کشور دیگر از جمله برزیل، خوان گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخته‌اند. واشنگتن با هدف افزایش فشار بر ونزوئلا تحریم‌های اقتصادی را علیه این کشور اعمال کرده است. از جمله این تحریم‌ها در حوزه نفتی است که صادرات آن برای اقتصاد این کشور حیاتی است و قرار است از بیست و هشتم آوریل اجرایی شود. وزارت خزانه‌داری آمریکا هم روز سه‌شنبه از اعمال تحریم‌های جدید خبر داد. این تحریم‌ها علیه شرکت معدنی دولتی مینرون ونزوئلا و رئیس آن اعمال شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.