سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس میراث‌فرهنگی ملایر خبر داد:

اجرای ۲۴ نوروزگاه در ملایر

 رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه جشنواره بازی‌های بومی در این شهرستان پیش بینی شده است،گفت: نوروز امسال ۲۴ برنامه نوروزگاه در ملایر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ابراهیم جلیلی رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه امسال مسافران شهر جهانی انگور و  مبل منبت، نوروزی خاطره‌انگیز را تجربه خواهند کرد، گفت: ۲۴ نوروزگاه در شهرستان ملایر برگزار خواهد شد که اوقاتی شاد و مفرح برای مردم ملایر و مسافران رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به سنت ها و مراسم مردم ملایر در ایام نوروز، گفت: در روز‌های منتهی به سال نو مراسم خاصی در ملایر برگزار می‌شود که از جمله آن آئین شب علقه و کرسی نشینی است که با همراه شدن موسیقی محلی در روز ۲۶ اسفندماه برگزار شد.

جلیلی به برگزاری مراسم استقبال از بهار در روز سوم فروردین ماه اشاره کرد و گفت:  اجرای نمایش خیابانی در پارک سیفیه ملایر و موزه ملایر مدنظر قرار گرفته است.

رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه بازی‌های بومی در روستای حسین آباد ناظم اجرا خواهد شد، گفت: این برنامه در قالب جشنواره در روستای پری نیز برگزار می‌شود.

وی برگزاری جشنواره بادبادک، جشنواره پخت شیرینی و سمنو و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی را مورد اشاره قرارداد و گفت: مسابقه اسب سواری، ایجاد بازارچه‌های نوروزی، اجرای موسیقی زنده و مسابقه عکاسی از مهم‌ترین نوروزگاه‌های این شهرستان است.

جلیلی با بیان اینکه شهرستان ملایر ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد، گفت: توجه با آداب و رسوم سنتی این شهرستان در ایام نوروز از مهم‌ترین کار‌های صورت گرفته است.

انتهای پیام/د.ا

۲۴ نوروزگاه در ملایر اجرا می‌شود

منبع: مهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.