سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۱۵۰ مددکار اجتماعی در بهزیستی قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۱۵۰ مددکار اجتماعی در واحد‌های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری این نهاد فعالیت دارند.

وارثی مدیرکل بهزیستی استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، با اشاره به روز مددکار گفت: این نهاد با ۱۱ کلینیک فعال در شهرستان‌ها، ۸۷ مددکار در حوزه امور اجتماعی، ۴۱ مدکار در حوزه توانبخشی و ۲۲ مددکار در حوزه پیشگیری مشغول خدمت رسانی به جامعه هدف است.

وارثی افزود: مددکار اجتماعی به افراد، خانواده ها، گروه‌ها و جوامع کمک می‌کند تا رفاه فردی و اجتماعی خود را ارتقاء بخشند و هدف آنان کمک به افراد در توسعه مهارت‌ها و افزایش توانایی دراستفاده از منابع خود و جامعه برای حل مشکلات است.

وی اضافه کرد: کار مددکار اجتماعی، مشاوره دادن و حمایت از افراد در معرض خطر، خانواده‌ها و افراد حاشیه نشین جامعه است.

به گفته وی، مددکار مسئول رسیدگی و یاری به افراد برای دریافت خدمات مورد نیاز مناسب برای داشتن زندگی بهتر و رفاه بیشتر است.

وی خاطر نشان کرد: خانوادهھای در حال فروپاشی، در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، بی سرپرست، دارای عضو ناتوان و معلول، زندانیان، سانحه دیده، مهاجر و حاشیه نشین از دھھا موردی است که زمینه‌ی کار مددکاران اجتماعی را تشکیل می‌دهد.
وارثی عمده‌ترین وظیفه‌ی مددکاران اجتماعی رادر هنگام کار با خانواده، استحکام روابط زناشویی، پدر و فرزندی، خویشاوندی و در نتیجه انسجام و یگانگی خانواده دانست.

وی اضافه کرد: سالمندان و کودکان رھا شده از خانواده، ازدواجھای ناموفق و تمرد جوانان از پذیرش ارزشھا وھنجارھای اجتماعی از جمله مشکلاتی هستند که محیط زندگی خانواده را دچار تزلزل می‌کنند و مددکاران اجتماعی را ملزم به دخالت حرفه‌ای در این امور می‌سازند.

وی تاکید کرد: بهزیستی استان با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مددکاران در زمینه‌های گزارش نویسی، مداخله در آسیب‌های اجتماعی، مصاحبه‌های تحصصی امیدوار است بتواند با افزایش سطح تخصص مددکاران در کنار افزایش کلینیک‌های فعال عرصه فعالیت خود را گسترش دهند.

انتهای پیام/ک

کار مددکار اجتماعی، مشاوره دادن و حمایت از افراد در معرض خطر است

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.