سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابرکوه، شهر نمونه گردشگری آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

فرماندار ابرکوه گفت: ۴۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و سرو ۴۵۰۰ ساله این شهرستان آماده استقبال از مسافران نوروزی است.

محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت : ابرکوه با برخورداری از ۴۰۰ اثر تاریخی و جاذبه‌های متعدد گردشگری، ۶ روستای هدف نمونه گردشگری شامل روستا‌های شهرسب، هارونی، هک، اسفندآباد، بداف، فراغه و سرو ۴۵۰۰ ساله این شهرستان آماده استقبال از مسافران نوروزی است.

وی افزود: سه اثر تاریخی شامل گنبد عالی، طاووس الحرمین و مناره نظامیه، مسجد جامع ابرکوه به عنوان نخسین بنا‌های تاریخی استان یزد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

فرماندار ابرکوه گفت: ابرکوه به لحاظ موقعیتی در مسیر راه‌های ارتباطی استان‌های جنوبی به خراسان جنوبی و رضوی قرار دارد و هرساله پذیرای انبوه گردشگران داخلی، خارجی و مسافران نوروزی  است.

وی افزود: ابرکوه دارای هفت اثر ناملموس، سه اثر طبیعی، دو موزه شامل موزه مردم شناسی ،خانه صولت، و موزه عبرت ،خانه حسینیان، است که تاکنون تعداد ۱۲۸ اثرآن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی گفت: سه اثر طبیعی، مسجد بیرون منزلگاه امام رضا (ع)، خانه آقازاده ابرکوه به عنوان نماد تاریخی در پشت اسکناس جدید دو هزارتومانی حک شده است، بیوت قدیمی، قلعه‌های تاریخی، مسجد جامع، گنبد عالی و درخت سرو چهار هزار و پانصد ساله و بافت ثبت شده ۱۶۲ هکتاری تاریخی از آثار تاریخی شاخص این شهرستان بشمار می‌رود.

شهر ابرکوه یکی از کهن‌ترین شهر‌های استان یزد و کشور ایران است که در گذشته با قرار گرفتن در کنار مسیر جاده ابریشم، رونق بسیاری داشته است.

در شهرستان ابرکوه بیش از ۵۰ قلعه  وارگ تاریخی وجود دارد که زندگی در بعضی از این قلعه‌ها هنوز ادامه دارد و قلعه‌های شهرسب، رباط، تیزک، فیروزآباد، احمد آباد، بابک، حسن خان، سردار، رئیس آباد قلعه‌های معروف این شهرستان هستند.

درخت سرو ۴۵۰۰ ساله ابرکوه یکی از اثر طبیعی جهان و بزرگترین موجود زنده روی زمین است که همچنان شاداب است که دانشمندان و کارشناسان داخلی و خارجی از این درخت به عنوان کهنسالترین درخت جهان یاد می‌کنند.

ابرکوه با ۵۳ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.

انتهای پیام/ی

جاذبه های گردشگری و بافت تاریخی ابرکوه  میزبان گردشگران  نوروزی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.