سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز میزبان جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان

جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بعد از ۲۲ سال به شیراز رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بعد از ٢٢ سال در شیراز اجرا می‌شود.

وی با بیان این که شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان از ۲ تا ۵ شهریور ۹۸ به مدت چهار روز به میزبانی شیراز برگزار می‌شود. افزود: ۱۰ استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، اصفهان، قم، مرکزی، البرز و فارس در این جشنواره حضور خواهد داشت.

سهرابی ادامه داد: جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان با هدف حمایت از تولیدات حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای هنرجویان استان‌های سراسر کشور، شناسایی و معرفی استعداد‌های سینمایی در خارج از مرکز، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی و ارتباط هرچه بیشتر مسئولین استانی و ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران به منظور همکاری‌های دوجانبه برگزار می‌شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: این جشنواره در سه بخش مسابقه فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار می‌شود و بخش فیلم شامل دو بخش مسابقه و جنبی است.

سهرابی افزود: بخش جنبی و غیررقابتی فرصتی برای تبادل اندیشه‌ها و تجربه‌های هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار فیلم‌سازان فیلم کوتاه شامل نمایش ویژه، بزرگداشت، مرور آثار و نشست‌های است.

وی به بخش ویژه نیز اشاره کرد و گفت: این بخش جشنواره به ایجاد راهی نو در مسئله اقتباس سینمایی می‌پردازد و کوششی برای گشودن عرصه‌ای جدید است تا بتوان از آن طریق بین ادبیات، به ویژه ادبیات داستانی و نمایشی با سینما پیوند ایجاد کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: آثاری که در این جشنواره موفق به دریافت تندیس به عنوان بهترین فیلم داستانی، مستند، تجربی، پویانمایی و بهترین فیلم جشنواره شوند مستقیم به بخش مسابقه «سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» راه می‌یابند و از نظر تعداد آثار ارسالی محدودیتی وجود ندارد.

سهرابی با بیان این که حداکثر زمان برای آثار بخش فیلم ۳۰ دقیقه است و سرمایه‌گذار یا تهیه کننده حقوقی به عنوان صاحب اثر شناخته خواهد شد افزود: فیلم‌هایی که قبلا برای جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان ارسال شده‌اند امکان حضور در این دوره از جشنواره را ندارند و تاریخ تولید آثار باید پس از فروردین ۹۶ باشد.

وی گفت: درخواست‌کنندگان با مراجعه به سایت iycs.ir فرم تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل کنند.
انتهای پیام/م

اجرای جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.