سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز «نگرانی» گوترش از سلاح‌های حزب‌الله لبنان

دبیر کل سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود هم‌راستا با سیاست‌های آمریکا درباره سلاح‌های مقاومت حزب‌الله ابراز «نگرانی» کرد.

به گزارش گروه بین‌‎الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود هم‌راستا با آمریکا درباره سلاح‌های حزب‌الله ابراز نگرانی کرد  و مدعی شد این سلاح‌ها  «می‌تواند ثبات لبنان و منطقه را در معرض خطر قرار دهد».

گوترش در تازه‌ترین گزارش خود در خصوص اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل که برای پایان جنگ ۳۳ روزه میان رژیم صهیونیستی و لبنان صادر شد، از دولت لبنان خواست «مطابق با توافق الطائف و قطعنامه‌های بین‌المللی همه اقدامات لازم برای خلع سلاح گروه‌ها در لبنان انجام دهد».

وی همچنین با بیان اینکه «همه طرفهای لبنانی مداخله در سوریه و دگیر مناطق درگری را متوقف کنند افزود: «به منظور ثبات لبنان و منطقه ادامه پایبندی همه طرف‌ها به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ بسیار مهم است و عدم پایبندی به این قطعنامه خطر تشدید تنش‌ها و امکان تخاصم‌ها را افزایش می‌دهد». 

دبیر کل سازمان ملل در ادامه گزارش خود نسبت به وجود تونلها در امتداد «خط آبی» در مرز لبنان و سرزمینهای اشغالی ابراز «نگرانی عمیق» کرد. وی همچنین نیروهای مسلح لبنان لبنان را تشویق کرد تا «همه تحقیقات لازم درباره طرف لبنانی انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که تونلها دیگر تهدید امنیتی نخواهند بود».

گوترش قویاً از لبنان و رژیم صهیونیستی خواست تا «در خصوص حل‌وفصل تنشها در خط آبی به توافق برسند» و تأکید کرد « باید از اقدامات یک‌جانبه در این مناطق خودداری کرد چون موجب افزایش تنشها خواهد شد».

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، لبنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.