سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید ماهی قرمز از مراکز معتبر برای پیشگیری از انتقال بیماری

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از مردم خواست برای حفظ سلامت خانواده خود ماهی قرمز نوروز را از مراکز معتبر و بهداشتی تهیه کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک  گفت: با توجه به در پیش رو بودن نوروز وایام عید ضمن خودداری از خرید ماهی از دست فروشان و دوره گردان به دلیل نگهداری این آبزیان در شرایط بهداشتی نامناسب، از شهروندان تقاضا میشود تا ماهی قرمز را از مراکز تحت نظارت اصناف، مرکز بهداشت و دامپزشکی تهیه نمایند.

شانقی ادامه داد: شهروندان از خرید حیوانات وحشی آبزی از جمله لاک پشت، سوسمار و مارهای آبی به شدت خودداری کنند چرا که ممکن است موجب انتقال بیماری های مشترک شود.

وی عرضه هر گونه خزندگان، دوزیستان و حلزون ها را غیرمجاز دانست و گفت: عرضه این گونه ها ممنوع و شهروندان باید از خرید آن ها خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه بر عرضه ماهی قرمز شب عید نظارت و بازرسی انجام می شود افزود: با کنترل و نمونه برداری بیماری ها تحت مراقبت قرار می گیرند.

شانقی در آخر گفت: شهروندان در پایان نوروز از رها سازی آبزیان در رودخانه ها و یا نهرها خودداری کنند و در محل های خاصی که شهرداری مشخص کرده این ماهی ها رهاسازی شود.

انتهای پیام/ ر

شهروندان ماهی قرمز نوروز را از مراکز بهداشتی تهیه کنند.

برچسب ها: ماهی قرمز ، عید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.