سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمالی‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مهمترین مصوبات کمیسیون حقوقی در سال گذشته

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: مهمترین مصوبات و پرونده‌های این کمیسیون را در سال ۹۷ تشریح کرد.

یحیی کمالی‌پور عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تصمیمات خوبی در سال ۹۷ در این کمیسیون اتخاذ شد، گفت: کودک آزاری و کودکان کار یکی از مباحث چالش برانگیز کشور بود که در نهایت با تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان توانستیم گام بلندی را برای کمک به این قشر آسیب پذیر جامعه برداریم.

وی اظهار کرد: همچنین طی چند سال اخیر شاهد افزایش اسیدپاشی در کشور بودیم که کمیسیون حقوقی و قضایی طرح تشدید مجازات عاملان اسیدپاشی را تصویب کرد.

کمالی‌پور بیان کرد: طرح حمل سلاح سرد، اصلاح قانون چک، تصویب لایحه حمایت از حقوق محیط بانان، تعیین تکلیف کودکان ناشی از ازدواج زنان ایرانی و اتباع خارجی هم در سال گذشته در این کمیسیون تعیین تکلیف شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی ادامه داد: حدود ۳۰۰ هزار کودک فاقد شناسنامه حاصل از ازدواج زنان ایرانی و اتباع خارجی در کشور وجود دارند که با تصویب این قانون مشکلاتشان حل خواهد شد.

وی اظهار کرد: اصلاح و دائمی شدن قانون آیین دادرسی کیفری، تمدید قانون شورای حل اختلاف و... هم در بسیاری از موارد مورد نیاز جامعه بود که در کمیسیون حقوقی رسیدگی شد البته طرح‌ها و لوایحی هم از سال‌های قبل باقی مانده که در سال ۹۸ در اولویت کاری این کمیسیون قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.