سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میرزایی‌نکو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سال آینده حزب‌های کوچک با یکدیگر ادغام خواهد شد/ قانون جدید احزاب پس از بررسی بیشتر به صحن علنی می‌آید

عضو فراکسیون احزاب و تشکل‌های مدنی گفت: یکی از برنامه‌های ما در سال آینده ادغام حزب‌های کوچکی است که از یک جریان و دارای اهداف مشترک هستند.

قاسم میرزایی‌نکو سخنگوی فراکسیون احزاب و تشکل‌های مدنی و عضو کمیسیون شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات این فراکسیون در خصوص تحکیم جایگاه تحزب در سال ۹۷ اظهار کرد: در سال ۹۷ به ۵۴ هزار حزب مجوز داده شد.

سخنگوی فراکسیون احزاب و تشکل‌های مدنی افزود: یکی از اقدامات موثر ما در سال ۹۷ این بود که همه احزاب و تشکل‌های مدنی مکلف به تطبیق خود با قانون جدید احزاب شدند و حدود ۱۱۵ حزب بر این اساس به رسمیت شناخته شد که هر کدام از آن‌ها بالای ۳۰۰ نفر عضو شورای مرکزی دارند.

میرزایی‌نکو تصریح کرد: مهمترین کارکرد ما در سال گذشته تحکیم جایگاه قانونی احزاب در قانون انتخابات مجلس بود به نحوی که نمایندگان باید از یک حزب کاندید و با تابلو وارد میدان شوند.

وی با اشاره به برنامه فراکسیون احزاب و تشکل‌ها برای سال آینده گفت: قانون احزاب با رویکرد جدیدی به کمیسیون شورا‌ها ارائه شده و پس از بررسی بیشتر به صحن علنی خواهد آمد، همچنین یکی از اهداف ما در سال ۹۸ این است که حزب‌های کوچک که از یک جریان و دارای اهداف مشترکی هستند با هم ادغام می‌شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.