سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بشار اسد: روابط سوریه با ایران و عراق مستحکم است

رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و رئیس ستاد ارتش عراق تاکید کرد: روابط سوریه با ایران و عراق روابط مستحکمی است که در جنگ علیه سوریه تقویت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سانا، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از یک هیئت نظامی ایرانی و عراقی به ریاست سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران و سرلشکر عثمان الغانمی، رئیس ستاد ارتش عراق  استقبال کرد.

در این دیدار آخرین تحولات میدانی سوریه و راه‌های تقویت هماهنگی میان سه کشور در راستای مبارزه با تروریسم بررسی شد.

بشار اسد با تاکید بر روابط مستحکم میان سوریه، ایران و عراق گفت: این روابط طی سال‌های جنگ و هنگامی که خون نیرو‌های مسلح سه کشور در مبارزه با تروریسم و حامیان آن در آمیخت، تقویت شد. این دیدار مؤید اصولی اعم از کرامت و عزت نفس است که مختص ملت‌های ما بوده و ما به آن افتخار می‌کنیم و این یعنی آنکه دشمن هر سه یکی و نبرد و سنگر یکی است.

سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران نیز در این دیدار تاکید کرد که مبارزه با تروریسم و دفاع از سوریه در واقع دفاع از عراق و ایران است؛ چرا که تروریسم همگان را تهدید می‌کند و تمام منطقه را هدف قرار داده است؛ بر این اساس دولت‌ها و ملت‌های منطقه باید در تلاشی هماهنگ به مبارزه با آن بپردازند و با آن مقابله کنند.

رئیس ستاد ارتش عراق نیز با تاکید بر استحکام روابط عراق و سوریه گفت: مرز‌ها نمی‌تواند مانعی مقابل وحدت دو ملت دوست و برادر که دارای تاریخ، جغرافیا و فرهنگ مشترک هستند، باشد.

او افزود: نیرو‌های عراقی به مبارزه با تروریسم در مرز‌های مشترک ادامه خواهند داد و هماهنگی‌ها با نیرو‌های سوریه به مانند گذشته صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدار بشار اسد با هیئت‌های نظامی ایران و عراق

برچسب ها: سوریه ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.