سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احیای ۱۳۹ واحد صنعتی و کشاورزی راکد استان کرمانشاه

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از احیای ۱۳۹ واحد صنعتی و کشاورزی راکد استان در سال جاری خبر داد.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در تشریح عملکرد دستگاه‌های اقتصادی استان به اتخاذ چهار جبهه کاری در جهت بهبود وضعیت اقتصادی استان اشاره کرد.

وی بهبود فضای کسب و کار، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی، احیای واحد‌های راکد و جذب سرمایه گذاری‌های جدید را اولویت‌ها و جبهه‌های کاری حوزه اقتصادی استان عنوان کرد و گفت : عملکرد قوی در این چهار حوزه قطعا بهبود شرایط اقتصادی استان را به دنبال خواهد داشت.

حاتمی با بیان اینکه بیشترین فعالیت استان در سال ۹۷ مربوط به رفع موانع تولید در راستای بهبود فضای کسب و کار بوده است، گفت: در مجموع ۱۱۷ جلسه کارگروه تسهیل با ۶۷۶ مصوبه امسال برگزار شد که از این تعداد ۳۷۲ مصوبه یعنی حدود ۵۵ درصد مصوبات اجرایی شده و ۲۳۱ مصوبه که حدود ۳۴ درصد مصوبات است در دست اجراست و ۱۰ درصد مصوبات نیز هنوز اجرایی نشده است.

وی مهم‌ترین دغدغه واحد‌های اقتصادی استان را با سهم ۲۵ درصدی مربوط به معوقات بانکی دانست و افزود: بحث مشکلات سرمایه در گردش واحد‌ها هم با سهم ۲۳ درصدی در رتبه بعدی قرار دارد.

حاتمی در ادامه از بهبود فضای کسب و کار استان در ماه‌های اخیر خبر داد و افزود: خوشبختانه بر اساس گزارش اتاق بازرگانی ایران فضای کسب و کار استان از رتبه ۳۱ کشور کشور ارتقا یافته و به رتبه ۲۷ رسیده که این امر حاصل تلاش همه دستگاه‌های اقتصادی استان است.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: این ارتقا رتبه خوب است، اما کافی نیست و باید تلاش کنیم با ارتقا هرچه بیشتر فضای کسب و کار زمینه را برای حضور سرمایه گذاران در استان فراهم کنیم.

حاتمی با اشاره به اعلام موانع کسب و کار در استان از سوی اتاق بازرگانی ایران، گفت: در این گزارش چهار مانع اصلی مطرح شده که مهم‌ترین آن موانع اداری است که باید در سال آینده رفع این مشکل بصورت جدی پیگیر شود.

این مسئول تامین مالی بنگاه‌ها، برداشت سلیقه‌‎ای از قانون و مالیات سلیقه‌ای را از جمله دیگر موانع اعلامی عنوان کرد و افزود: امیدواریم با همت مدیران و رفع این موانع بتوانیم شاهد رونق سرمایه گذاری در استان باشیم.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه از احیای ۱۳۹ واحد راکد استان در سال جاری خبر داد و افزود: از این تعداد ۶۶ واحد در حوزه کشاورزی و ۷۳ واحد در حوزه صنعت و معدن فعالیت دارند که با احیای مجدد آنها، ۱۲۷۵ شغل نیز احیا شد.

حاتمی در ادامه در تشریح فعالیت‌های کارگروه اشتغال استان، از این کارگروه به عنوان یکی از فعالترین کارگروه‌های اشتغال کشور به استناد گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد کرد و افزود: امسال ۴۲ جلسه این کارگروه با ۴۱۶ مصوبه برگزار شد که از این تعداد ۴۰۰ مصوبه یعنی حدود ۹۶ درصد مصوبات کارگروه اجرایی شده است و تلاش ما این بود در بحث اشتغال تمام حوزه‌های استان از جمله کشاورزی، صنعت و خدمات دیده شود.

این مسئول با بیان اینکه ۲۹۹ پرونده واحد‌های اقتصادی جدید با مبالغ بیش از یک میلیارد تومان در شبکه بانکی استان منتظر دریافت تسهیلات هستند، تاکید کرد: راه اندازی این بنگاه‌های جدید میتواند منجر به تحول خوبی در حوزه اشتغال و کارآفرینی استان شود.

حاتمی در ادامه اشاره‌ای هم به فعالیت‌های ستاد سرمایه گذاری استان داشت و افزود: امسال ۲۰ جلسه این ستاد با ۵۰ مصوبه برگزار شد که از این تعداد ۴۲ مصوبه اجرایی شد.

حاتمی از نرخ تورم به عنوان یک نشانگر مهم اقتصادی یاد کرد و افزود: متاسفانه کشور و به تبع آن استان به علت التهابات ارزی دچار یک فضای تورمی شد و در این بین متاسفانه کرمانشاه عمدتا نرخ تورمی بالاتری از میانگین کشور دارد.

وی افزود: منطقه غرب کشور گرانترین منطقه کشور است و در این بین کرمانشاه در رتبه اول قرار دارد.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه از کاهش رتبه نرخ تورم استان خبر داد و افزود: خوشبختانه از مهرماه تا بهمن ماه امسال نرخ تورم استان از رتبه اول کشوری به رتبه دهم رسیده است و امیدواریم بتوانیم نرخ تورم استان را به میانگین کشور نزدیک کنیم.

حاتمی در ادامه از توزیع ۱۸۰۰ تن مرغ، ۱۳۰۰ تن گوشت قرمز، پنج هزار تن شکر و ۱۶۰۰ تن میوه (سیب و پرتقال) در استان در آستانه نوروز خبر داد و افزود: ۵۰ درصد محموله‌های شکر تا این لحظه توزیع شده و مابقی در حال توزیع است.

وی از افزایش دو برابری مراکز توزیع در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر اقلام مذکور در ۲۴۰ نقطه استان در حال توزیع است و تلاش بر این است اقلام بیشتر در نقاط محروم استان توزیع شده و بیشتر اقشار آسیب پذیر کارگری و مددجویان دستگاه‌های حمایتی هدف آن باشند .

 

 

انتهای پیام/د

رتبه "نرخ تورمی" کرمانشاه سیر نزولی گرفته است

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.