سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین دانشکده کسب و کار ایران در دانشگاه خلیج فارس بوشهر ایجاد می‌شود

ایجاد نخستین دانشکده کسب و کار ایران در دانشگاه خلیج فارس در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر تصویب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: در جلسه شورای اداری استان که عصر دیروز با حضور رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در شهرستان عسلویه برگزار شد، هیات دولت با ایجاد اولین دانشکده کسب و کار کشور و برج فناوری در دانشگاه خلیج فارس موافقت کرد.

دکتر عبدالمجید مصلح افزود: مراحل ایجاد دانشکده کسب کار و برج فناوری دانشگاه خلیج فارس از سال آینده و با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: دانشکده کسب و کار در محل پردیس اصلی دانشگاه به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در دو فضای آموزشی جدا، ولی در ارتباط با یکدیگر و در دو فاز چهار و شش هزار مترمربعی ایجاد می‌شود که شامل فضای آموزشی و کمک آموزشی، اداری، مرکز خدمات کامپیوتری، مجموعه کتابخانه و مراکز رفاهی خواهد بود.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بیان کرد: این دانشکده پس از تکمیل، با چهار رشته مدیریت صنعتی، مدیریت بازرگانی، اقتصاد و حسابداری آغاز به کار خواهد کرد.

مصلح با اشاره به لزوم ایجاد برج علم و فناوری، گفت: این برج در فضایی به مساحت هفت هزار مترمریع و در ۱۰ طبقه ساخته می‌شود و حدود ۷۰۰ تا هزار محقق، دانشجو و کارمند می‌توانند به صورت تمام وقت و پاره وقت در آن مشغول به کار شوند.

وی افزود: در این برج، مکانی پژوهشی برای محققان و دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، معماری و شهرسازی و نفت، گاز و پتروشیمی در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس اهداف ایجاد برج علم و فناوری را، تجاری سازی و نوآوری نتایج تحقیقات، تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه، کمک به ایجاد و حمایت از موسسات و شرکت‌های تحقیقاتی و مهندسی نوپا، کمک به جذب سرمایه گذاری خارجی و تسریع انتقال فناوری، افزایش قدرت رقابت و رشد صنایع متکی بر دانش و ایجاد محیطی برای شناسایی و ارائه توانمندی‌های تکنولوژیکی کشور (فن بازار) است عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

ایجاد نخستین دانشکده کسب و کار ایران در دانشگاه خلیج فارس بوشهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.