سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير دفاع سوريه: حضور نظامی هر کشوری در سوریه مخالف خواست دمشق، غیرقانونی است

علی عبدالله ایوب در کنفرانس خبری مشترک با روسای ستاد مشترک عراق و ایران گفت حضور نظامی هر کشوری در سوریه مخالف خواست دمشق غیرقانونی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، «علی عبدالله ایوب»، وزیر دفاع سوریه و «محمد باقری و عثمان الغانمی» روسای ستاد مشترک ارتش ایران و عراق کنفرانس خبری مشترک برگزار کردند. وزیر دفاع سوریه گفت: سفر هیئت‌های دو کشور برادر فراتر از یک ماموریت است و این سفر در همه زمینه‌ها و سطح‌ها بسیار موفقیت آمیز بوده و نتایج آن به ما در زمینه مبارزه با گسترش تروریسم تکفیری در منطقه کمک می‌کند.

وی افزود: طبیعی است که ببینیم سوریه، عراق و ایران برای بررسی تحولات منطقه، پشت یک میز بنشینند. حضور نظامی هر کشوری در سوریه بی آن که دمشق خواستار آن باشد، غیرقانونی است و این حق سوریه است که از امنیت و استقلال خود دفاع کند.

او همچنین تصریح کرد: کشور سوریه از طریق دو کار صلح و آشتی و جنگ با تروریست‌های مخالف صلح و آشتی توانست مناطق گسترده‌ای از سوریه را بازپس بگیرد. نیرو‌های مسلح ما آماده هستند و هیچ نقطه‌ای از خاک سوریه خارج از کنترل نخواهد ماند.

عبدالله ایوب با تاکید بر این که تجاوزگری‌های اسرائیل به علت ضعیف بودن روحیه تروریستها است، گفت: به دلیل خسارت‌ها و شکست‌های تروریست ها، صهیونیست‌ها تجاوزگری‌ها را آغاز کردند، زیرا تروریست‌ها برنامه‌های اسرائیل را اجرا می‌کنند. کشیده شدن دشمن به جنگی برنامه ریزی شده و حساب شده از روی خردورزی نیست. خردورزی در این است که تروریست‌ها را هدف قرار دهد.

رئيس ستاد مشترک ارتش عراق نیز در این نشست از بازگشایی گذرگاه مرزی عراق و سوريه در روزهای آينده خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.