وی در پاسخ به اینکه چرا برخی کتابفروشیها برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را مفید نمیدانند، بیان کرد: من فکر میکنم این طرز تفکر اشتباه است. به علت ترافیک سنگین در تهران نمیتوان مردم را مجبور به خریدن یا نخریدن کتاب کرد.
این نویسنده افزود: پیشنهاد من این است که ناشران در نمایشگاههای کتاب به جای فروش به عرضه کتاب بپردازند. آنها میتوانند حداقل ۱۰ درصد تخفیف بگذارند تا این روش تاثیرگذار باشد و فکر میکنم خیلی جواب دهد.
آرمین با اشاره به تأثیر افزایش نقش نویسندگان و شاعران در استقبال مردم از نمایشگاه کتاب، بیان کرد: من فکر میکنم ناشران باید برای افزایش استقبال مردم از نمایشگاه کتاب اقدام کنند. کار آنها فقط چاپ کتاب نیست؛ بلکه مخاطب یابی اهمیت ویژهای دارد. باید بدانیم چه کتابی را معرفی و مطرح کنیم.
وی در ادامه افزود: شاعر و نویسنده ارتباط محدودی در استقبال مردم از نمایشگاه کتاب دارد. بنابراین نویسندگان و مخاطبان را باید برای نشستهایی در کنار هم دعوت کنند تا بتوانند کتاب و محتوای آن را به مخاطبان معرفی کنند.
آرمین با اشاره به فضای کتابخوانی در جامعه خاطرنشان کرد: اکثر افراد به خصوص جوانان فکر میکنند که فضای مجازی جایگزین کتاب شده است، اما اینگونه نیست. مطالعه کتاب با فضای مجازی متفاوت است؛ حتی جوانان میگویند کتاب چیز دیگری است؛ کتاب پیشینه تاریخی دارد و این پیشینه تا حدودی تاثیرگذار است. فضای مجازی برای ارائه اطلاعات در مورد کتاب خوب است، اما کافی نیست...
انتهای پیام/