سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

براتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پزشکی راه موفقیت داوطلبان گروه علوم تجربی نیست/ آزمون های مافیایی برای ماراتن بزرگ کنکور

در این خبر گفتگوی جالب و خواندنی با رتبه نخست کنکور سراسری ۹۷ در رشته تجربی را بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،؛ کنکور یک آزمون سرنوشت ساز و پر از استرس برای داوطلبان و خانواده‌های آنها محسوب می‌شود و موفقیت در این آزمون بزرگ آینده افراد را تحت تأثیر خود قرار داده و کنکور نقش بسزایی در سرنوشت افراد دارد.

با فرا رسیدن بهار طبیعت به سراغ یکی از داوطلبان بسیار موفق در آزمون سراسری سال ۹۷ رفته‌ایم و یک گپ و گفت خودمانی با نفر آقای امیر براتی نفر اول رشته تجربی در آزمون سراسری سال ۹۷ پرداخته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان:  آقای امیررضا براتی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو و کسب رتبه اول در آزمون سراسری سال ۹۷ در رشته تجربی به ما بگویید در حال حاضر چه رشته‌ای مشغول به تحصیل هستید و چه برنامه‌ای برای آینده خود در نظر گرفته‌اید؟

براتی: من در رشته پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به تحصیل هستم و فعلا تصمیمی برای تخصص نکرده‌ام و در حال حاضر تمام هدفم فارغ التحصیلی در رشته پزشکی عمومی است.

باشگاه خبرنگاران جوان: شما برای کنکور چند ساعت در روز مطالعه می‌کردید؟

براتی:من برای کنکور بین ۹ تا ۱۱ ساعت در روز مطالعه می‌کردم و از سال سوم دبیرستان جهت آمادگی برای آزمون سراسری به طور جدی مطالعه دروس و مطالب علمی را آغاز کرده‌ام که البته باید همینجا بگویم که میزان درس خواندن به افراد و شرایط حاکم در آن زمان بستگی دارد و به طور کلی من برای کنکور سعی کردم تمام استاندارد‌های مطالعه و درس خواندن را رعایت کنم و جهت تست زدن به طور متوسط روزانه ۸ ساعت درس می‌خواندم.

باشگاه خبرنگاران جوان:  نقش خانواده در موفقیت داوطلبان کنکور چقدر است؟

براتی: نقش خانواده‌ها در موفقیت و پیشرفت دانش آموزان بسیار پررنگ است زیرا آنها می‌توانند با فراهم کردن محیطی ساکت و آرام شرایط لازم جهت مطالعه دروس و فهرست منابع کنکور را در خانه فراهم کنند و باعث ارتقاء روحیه و انگیزه داوطلبان برای شرکت در این مسابقه بزرگ علمی شوند و حتی خانواده‌ها نقش به سزایی در تأمین تغذیه داوطلبان دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان: شما به غیر از درس خواندن آیا تفریحی در ایام کنکور داشتید؟ آیا شما به دلیل استرس و سختی آزمون سراسری دچار مشکل شده‌اید؟

براتی: من برای ایجاد تنوع و حفظ روحیه جهت درس خواندن و تست زنی گاهی اوقات بین مطالعه درس‌ها تلویزیون نگاه کرده و یا در فضای مجازی گشتی می‌زدم و اینطور نبوده که تمام وقتم را مشغول درس خواندن و مطالعه دروس بگذرانم و خیلی وقت‌ها ممکن است نا امیدی بر آدم غلبه کند که در این لحظات افراد تصور می‌کنند که دیگر توان ادامه راه را ندارند که من باید بگویم که در چنین لحظاتی داوطلبان کنکور باید به اهداف ارزشمند و بلند خود فکر کنند تا بر ناامیدی غلبه کنند و باید به این نکته توجه داشته باشند که ناامیدی نقش پررنگی در شکست افراد دارد و به نظرم مدرسه و خانواده‌ها نقش بزرگی در همراهی داوطلبان آزمون سراسری برای ارتقاء روحیه و ایجاد انگیزه دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان: توصیه شما به داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۸ چیست؟

براتی: ایام عید نوروز بهترین فرصت برای مرور آموزه‌های قبلی است و اگر داوطلبان این کار را انجام ندهند خیلی از مطالبی که در طول سال مطالعه کرده را فراموش می‌کنند و من معتقدم که مرور مطالب را برای تثبیت آنها در ذهن به هیچ عنوان از دست ندهند.

باشگاه خبرنگاران جوان:  آیا شما در جلسه آزمون سراسری دچار استرس شده بودید؟

براتی: من در آزمون‌های مختلفی شرکت داشته و شرایط متفاوتی را تجربه کرده‌ام به همین دلیل در جلسه کنکور سراسری هیچ استرسی نداشتم و من به داوطلبان کنکور توصیه می‌کنم که در تمام طول سال روحیه خود را حفظ کنند تا سر جلسه کنکور آزمون سراسری دچار استرس نشوند زیرا روحیه باعث کنترل افراد و ایجاد آرامش در طول برگزاری آزمون می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان:  از سین‌های سفره هفت سین کدام یک را بیشتر به آن علاقه دارید؟

براتی: من از سین‌های سفره هفت سین، سیب را بیشتر از همه علاقه دارم زیرا بسیار خوش خوراک است و برای سلامتی بدن بسیار موثر است و من هم که در رشته پزشکی تحصیل می‌کنم، به سیب بیشتر از سایر سین‌ها علاقه دارم.

باشگاه خبرنگاران جوان: نقش اولیای مدرسه در موفقیت شما در آزمون سراسری چگونه بود؟

براتی: مدیر و معاونان مدرسه نقش پررنگی در موفقیت من داشتند به طوری که اگر آزمونی را خراب می‌کردم آنها با من تلفنی دلایل  ناموفقیت من را می‌پرسیدند و در عین حال به من روحیه و انگیزه می‌دادند.

وضع معیشتی مردم  یکی از برجسته ترین موضوعات کشور

باشگاه خبرنگاران جوان:  چه آرزویی برای سال ۹۸ دارید؟

براتی: من امیدوارم که در سال ۹۸ وضع معیشتی مردم تا حدودی حل شود هر چند که این آرزو کمی سخت و دور از انتظار باشد ولی به نظرم یکی از برجسته ترین موضوعات کشور وضع معیشتی مردم است.

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا موفقیت داوطلبان رشته تجربی فقط پزشکی است؟

براتی: دانش آموزان باید در رشته‌ای که به آن علاقه داشته تحصیل کنند و به نظرم تنها پزشکی راه موفقیت داوطلبان گروه علوم تجربی نیست و چه بسا داوطلبان استعدادهای برجسته‌ای در سایر رشته‌ها دارند که اگر همان موضوعات را دنبال کرده به موفقیت‌های چشم گیری دست پیدا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان: نظرتان در خصوص حذف کنکور چیست؟

براتی: اینکه یک آزمون ۴ ساعته سرنوشت افراد را تعیین می‌کند، به نظرم اصلا درست نیست و من معتقدم که کنکور نقص‌های زیادی دارد که یکی از آنها آزمون‌هایی است که به صورت مافیایی برگزار می‌شوند اما باید بگویم که تا جایگزین مناسبی برای کنکور پیدا نشده نباید این آزمون را حذف کرد زیرا در این صورت ما دچار چالش بزرگتری می‌شویم.

آقای امیر براتی از اینکه در این مصاحبه شرکت کرده‌اید کمال تشکر را دارم و آرزوی موفقیت شما و همه دانشجویان رشته پزشکی را از خانواده متعال مسئلة می‌کنم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.