سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی نخستین امام جمعه هوراند

حجت الاسلام جواد شکرنژاد به عنوان نخستین امام جمعه شهرستان هوراند در مراسمی با حضور نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز معرفی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری شهرستان هوراند گفت: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر شهر بوده و فرماندهی این قرارگاه بر عهده امام جمعه است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه در بیش از ۹۰۰ شهر کشور برگزار می‌شود، افزود: این اجتماع عظیم باید باعث افزایش وحدت و صمیمیت در بین مردم شود.

وی اظهار داشت: ائمه جمعه‌ها باید پیشگام و پیش رو باشند و به همه کسانی که در مسیر انقلاب حرکت می‌کنند و در پی تحقق اهداف مقدس نظام جمهوری‌اسلامی تلاش می‌کنند حق پدری ادا کنند.

فرماندار هوراند نیز در این جلسه گفت: یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم این شهرستان انتصاب امام جمعه بود که این امر پس از ۲۵ سال محقق شد.

زین العابدین مردانیان با اشاره به اهمیت برگزاری نماز جمعه افزود: نهاد نماز جمعه که میراث امام (ره) در جمهوری اسلامی ایران است، پایگاه عبادی و سیاسی بوده و در حفظ امنیت و آرامش کشور نقش اساسی و مهمی ایفا می‌کند.

هوراند از بخش‌های تابعه شهرستان اهر است که در مرداد سال ۱۳۹۲ بر اساس ابلاغیه معاون اول رییس جمهوری به شهرستان ارتقا یافت.

شهرستان هوراند در ۱۷۰ کیلومتری تبریز واقع شده و از سمت شمال و غرب با شهرستان کلیبر، از سمت شرق با استان اردبیل و از سمت جنوب با شهرستان اهر هم مرز است و حدود ۲۱ هزار نفر جمعیت دارد.

 

انتهای پیام/ش

نخستین امام جمعه هوراند معرفی شد

برچسب ها: اوقات شرعی ، قران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.