سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وال استریت ژورنال اعلام کرد؛

آمریکا هزار نیروی نظامی خود را در سوریه نگه می‌دارد

بنابر گزارش نشریه وال استریت ژورنال، آمریکا قصد دارد نزدیک به هزار نیروی نظامی خود را در سوریه نگه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، ارتش آمریکا در نظر دارد نزدیک به هزار نیرو‌ی نظامی این کشور را در سوریه نگه دارد، این در حالی است که چند ماه پیش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد تمام نیرو‌های این کشور را از خاک سوریه خارج می‌کند.

نشریه وال استریت ژورنال روز یکشنبه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد دولت ترامپ برنامه‌ای برای ادامه حمایت از مبارزان کُرد در سوریه دارد. بنابر گزارش‌ها، مقامات آمریکایی افزودند برنامه دولت این کشور برای حمایت از نیرو‌های کُرد ممکن است نزدیک به هزار نیروی نظامی را در سراسر این کشور حفظ کند، اما با این حال شمار دقیق نیرو‌هایی که در سوریه باقی می‌مانند هنوز مشخص نشده است.

به گزارش وال استریت ژورنال، آمریکا پس از شکست داعش در سوریه و عراق خروج صد‌ها نیروی خود را از سوریه آغاز خواهد کرد. با این حال ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا صحت گزارش وال استریت ژورنال را رد کرد. ژنرال دانفورد در بیانیه‌ای گفت: ادعای امروز عصر یکی از روزنامه‌های اصلی آمریکا مبنی بر اینکه ارتش برنامه‌ای برای حفظ هزار نفر از نیرو‌های نظامی‌اش در سوریه دارد، نادرست است. رئیس ستاد مشترک آمریکا افزود: هیچ تغییری در برنامه‌ای که در ماه فوریه اعلام شد صورت نگرفته و ما به اجرای دستور رئیس جمهور برای خروج نیرو‌ها ادامه می‌دهیم.

رئیس جمهور آمریکا بار‌ها از ماه دسامبر اعلام کرده است که گروه تروریستی داعش به طور کامل در منطقه شکست خورده است. با این حال قانونگذاران کنگره و نیز مقامات آمریکایی اذعان دارند که داعش به طور کامل شکست نخورده است. ژنرال جوزف ووتل، فرمانده ارشد ارتش آمریکا در مبارزه با داعش ماه گذشته به شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد که داعش همچنان سرکرده ها، نیرو‌های و منابع خود را دارد.

تصمیم برای نگهداشتن نیرو‌های نظامی آمریکا در سوریه پس از آن گرفته شد که ترامپ در ماه دسامبر اعلام کرد فورا تمامی دو هزار نیرو‌ی نظامی واشنگتن را از این کشور خارج می‌کند. اقدامی که استعفای جیمز متیس، وزیر دفاع وقت آمریکا را باعث شد. به دنبال آن ماه گذشته دولت ترامپ اعلام کرد نزدیک به ۴۰۰ نیروی خود را از سوریه خارج می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.