سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد زن مسلمان کنگره از اسلام هراسی در آمریکا

رشیده طالب، نماینده دموکرات و مسلمان فلسطینی تبار در کنگره آمریکا از برخورد‌های تبعیض آمیز علیه مسلمانان که با حمایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور انجام می‌شود، انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، نماینده دموکرات و مسلمان فلسطینی تبار در کنگره آمریکا از اسلام هراسی در آمریکا و برخورد‌های تبعیض آمیز علیه مسلمانان که سفید پوستان آمریکایی با حمایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا انجام می‌دهند، انتقاد کرد.

رشیده طالب: پسرم در کشوری بزرگ می‌شود که به علت دینی که دارد به یک هدف تبدیل می‌شود

مجری سی‌ان‌ان خطاب به " رشیده طالب" گفت: «امروز همه ما به یاد جامعه مسلمانان هستیم و پیام حمایت و عشق خود را به آن‌ها ابراز می‌کنیم. شما در پی حمله (به مسجد کرایست چرچ نیوزیلند) پیامی منتشر کردید و گفتید که به عنوان مادری که دو پسر مسلمان دارد چقدر حس بدی دارد و چقدر برایش سخت است. شما چطور برای فرزندان خود توضیح دادید که جمعه اتفاقی افتاد؟»

رشیده طالب در ارتباط زنده تلویزیونی از ایالت میشیگان آمریکا به سی‌ان‌ان گفت: «بسیار دشوار بود. نمی‌دانم که شما چگونه با فرزندان خود درباره این موضوعات صحبت می‌کنید. من به یاد دارم که پسر ۹ ساله ام از من می‌شنید که چگونه روزنامه یو اس‌ای تودی از مسلمان به عنوان نازی‌ها نام می‌برد، آن‌ها درباره مسلمانان کاریکاتور ترسیم کرده بودند، من با پدرش صحبت می‌کردم و می‌گفتم که این کار بسیار وحشتناک است و اینکه وقتی افراد این کاریکاتور را مشاهده کنند ما را خواهند کشت.»

وی افزود: «من درباره این مسئله پریشانی و نگرانی داشتم. پسر کوچک من به من می‌گفت: مادرم نگران نباش اگر کسی از من پرسید که آیا من مسلمان هستم من در پاسخ وی دروغ خواهم گفت که مسلمان نیستم! من در آن لحظه بیشتر گریه کردم و درک کردم که پسرم - که امروز ۱۳ ساله شده است - در کشوری بزرگ می‌شود که به علت دینی که دارد به یک هدف (حمله) تبدیل می‌شود، چون یک عرب آمریکایی است و به علت دینی که دارد هدف قرار می‌گیرد. این مسئله واقعا ناراحت کننده است.»

رشیده طالب، نماینده دموکرات کنگره آمریکا ادامه داد: «من اکنون عضو کنگره هستم و باید با صدای بلند و واضح بگویم که برای من بیگانه هراسی، مخالفت با سیاهپوستان یا یهودی ستیزی فرقی نمی‌کند، چون هر چیزی که اسمش را بگذارید نوعی از نفرت است. ضرورت دارد که ما با یکدیگر متحد شویم و علیه این "ملی گرایی سفید پوستی" متحد شویم. چنین چیزی تروریسم داخلی است. این اقدام چیزی است که ما باید خیلی صریح و بلند آن را محکوم کنیم. ما باید به صراحت بگوئیم که چنین افرادی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت و اینکه آن‌ها باید پاسخگوی کار‌های خود باشند. باید کاری کرد که افراد براساس دینی که دارند یا براساس جنسیتی که دارند هدف قرار نگیرند.»

مجری سی‌ان‌ان گفت: «رئیس‌جمهور آمریکا حملات (در نیوزیلند) را محکوم کرد، اما وی هنوز پیام مستقیمی را خطاب به مسلمانان آمریکا یا مسلمانان جهان صادر نکرد. آیا به نظر شما رئیس‌جمهور ترامپ باید چنین موضع گیری داشته باشد؟»

رشیده طالب پاسخ داد: «قطعا همین طور است. اسکات براون سفیر آمریکا در نیوزیلند کارش را انجام می‌دهد، اما وی باید درک کند که وی (ترامپ) در مقام رئیس‌جمهور آمریکا است. ما باید این موضع گیری را در مورد تروریسم داخلی نیز داشته باشیم، باید این موضع گیری را علیه "برتری طلبی سفید پوستان" داشته باشیم که هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. ما نباید ساکت بنشینیم، وقتی که دولت آمریکا سکوت می‌کند باعث افزایش این (برتری طلبی سفید پوستان) می‌شود.»

وی افزود: «من به یاد دارم که درباره حادثه کنیسه در شهر اوک کریک (در ایالت ویسکانسین) چه واکنشی صورت گرفت؟ به یاد دارم که درباره کنیسه شهر پیتسبورگ خیلی سریع واکنش نشان داده شد. این اقدامات همیشه وجود دارند از کلیسای چارلستون گرفته تا هر جای دیگر این اقدامات متوقف نخواهند شد مگر اینکه ما نشانه و سیگنال‌هایی واضح را ارسال کنیم، منابع خود را تجمیع کنیم تا با این اقدامات مقابله کنیم و آن را متوقف کنیم. این نوع از تروریسم احتمالا خطرناک‌ترین نوع تروریسم است که باعث می‌شود امنیت ما در داخل کشور کمتر شود.»

طالب: اطلاعات وجود دارد که نشان از افزایش برتری طلبی سفید پوستی در آمریکا دارد

مجری سی‌ان‌ان پرسید: «رئیس‌جمهور ترامپ گفت برتری طلبی سفید پوستان را به عنوان یک تهدید فزاینده در سراسر جهان نمی‌داند. وی این برتری طلبان سفید پوست را گروه اندکی از افراد می‌داند که مشکلات جدی دارند. نظر شما در این باره چیست؟»

رشیده طالب در پاسخ گفت: «فکر می‌کنم که رئیس‌جمهور باید گوشی تلفن را بردارد و با وزارت دادگستری تماس تلفنی برقرار کند. اطلاعات و داده‌های واقعی وجود دارد که نشان می‌دهد برتری طلبی سفید پوستی در آمریکا درحال افزایش است. وی باید به اطلاعات و واقعیات توجه کند و درک کند که در مقام رئیس‌جمهور آمریکا چه مسئولیت بزرگی بر دوش دارد. وی نمی‌تواند فقط بگوید که این افراد گروهی کوچک هستند. افراد زیادی جان خود را از دست داده اند. این افراد نه تنها در کنیسه‌ها، کلیسا‌ها و معابد کشته شدند بلکه اکنون نیز در مساجد کشته شدند.»

نماینده آمریکایی ادامه داد: «ما باید برضد این موضوع صحبت کنیم. این موضع گیری باید از شخص رئیس‌جمهور شروع شود و او باید روی اهمیت اطلاعات درست تاکید کند که نشان می‌دهند برتری طلبی سفید پوستان درحال افزایش است. وی نمی‌تواند بگوید که برتری طلبی سفید پوستان درحال افزایش نیست. وی (ترامپ) باید عملکرد بهتری داشته باشد و باید چنین اقداماتی را بلند و واضح محکوم کند.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.