سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاهی به فعالیت اینستاگرامی فوتبالیست‌ها

در این گزارش به بررسی فعالیت اینستاگرامی فوتبالیست‌ها پرداختیم که خواندنش خالی از لطف نیست.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هیاهوی فضای مجازی این روز‌ها به شکل عجیبی زیاد شده و در کنار قشر‌های مختلف جامعه که فعالیت گسترده‌ای در صفحات مجازی به ویژه اینستاگرام دارند سلبریتی‌های فوتبال هم از این فضا به عنوان رسانه‌ای شخصی استفاده کرده و با اشتراک گذاشتن تصاویر و مطالب متنوع با دنبال کنندگانشان ارتباط دارند.

در میان فوتبالیست‌های ایرانی، ۲ فوق ستاره سابق تیم ملی یعنی علی کریمی و علی دایی به ترتیب با "۴ میلیون" و "۳ میلیونو ۹۰۰ هزار" فالوئر با اختلاف بیشترین دنبال کننده را نسبت به تمام اهالی این رشته دارند.

در میان بازیکنان فعلی فوتبال ایران هم وضعیت سردار آزمون (۲/۹ میلیون)، مهدی طارمی (۲/۱ میلیون) و علیرضا بیرانوند (۲ میلیون) وضعیت بسیار ایده آلی نسبت به سایرین دارند و تنها فوتبالی‌ها بالای ۲ میلیون فالوئری بین بازیکنان کشورمان هستند.

بین لژیونر‌ها و بازیکنان ملی پوش ایرانی به غیر از این ۳ بازیکن نفراتی، چون رامین رضائیان (یک میلیون و ۶۰۰ هزار فالوئر) علیرضا حقیقی و رضا قوچان نژاد با (یک میلیون و ۳۰۰ هزار فالوئر) علیرضا جهانبخش (یک میلیون و ۲۰۰ هزار فالوئر)، سعید عزت اللهی و فرشاد احمدزاده (یک میلیون و ۱۰۰ هزار فالوئر) ایده آل است و این امر تا حدی نشان دهنده محبوبیتشان است.

پس از این ۹ بازیکن میلیون فالوئری نفراتی، چون اشکان دژاگه (۹۴۹ هزار فالوئر) امید ابراهیمی (۹۲۳ هزار فالوئر) مرتضی پورعلی گنجی (۸۳۵ هزار فالوئر) کاوه رضایی (۶۵۶ هزار فالوئر) وحید امیری (۶۳۴ هزار فالوئر) صادق محرمی (۵۶۳ هزار فالوئر) سوشا مکانی (۵۳۹ هزار فالوئر) سامان قدوس (۵۲۱ هزار فالوئر) کریم انصاری فرد (۴۴۶ هزار فالوئر) مسعود شجاعی (۴۲۱ هزار فالوئر) امیر عابدزاده (۳۰۱ هزار فالوئر) احسان حاج صفی (۲۹۶ هزار فالوئر) میلاد محمدی (۲۷۲ هزار فالوئر) سید مجید حسینی (۲۵۵ هزار فالوئر) حسین کنعانی زادگان (۲۳۵ هزار فالوئر) محمدرضا خانزاده (۱۳۵ هزار فالوئر)، علی قلی زاده (۵۶.۶ فالوئر) و پیام نیازمند (۱۹.۹ فالوئر) قرار می‌گیرند.

کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی هم ۴۵۷ هزار فالوئر دارد و البته در قیاس با برانکو ایوانکوویچ و وینفرد شفر او دنبال کنندگان کمتری دارد.

پرسپولیس

محبوبیت علیرضا بیرانوند در اینستاگرام با هیچ یک از بازیکنان فعلی پرسپولیس قابل قیاس نیست و حتی برانکو ایوانکوویچ هم از این لحاظ به پای دروازه‌بان ملی پوش تیمش نمی‌رسد.

با این وجود سرخ پوشان پایتخت با هفت بازیکن میلیون فالوئری در این زمینه وضعیت بهتری نسبت به استقلال دارند.

کمال کامیابی نیا و حسین ماهینی با یک میلیون و ۳۰۰ هزار فالوئر پس از علیرضا بیرانوند محبوب‌ترین بازیکنان پرسپولیس در اینستاگرام هستند و پس از آن‌ها نفراتی، چون علی علیپور، امید عالیشاه، سروش رفیعی قرار می‌گیرند که همراه با برانکو و کریم‌باقری یک میلیون و ۲۰۰ هزار فالوئر دارند. همچنین سید جلال حسینی و شجاع خلیل زاده دیگر میلیونر‌های سرخ پوش هستند.

احمد نوراللهی (۹۶۸ هزار فالوئر) محمد انصاری (۶۲۸ هزار فالوئر) سیامک نعمتی (۶۲۷ هزار فالوئر) شایان مصلح (۴۷۹ هزار فالوئر) محسن ربیع خواه (۳۳۵ هزار فالوئر) مهدی ترابی (۲۲۱ هزار) مهدی شیری و آدم همتی (۱۸۸ هزار فالوئر) محمد نادری (۹۸ هزار فالوئر) دیگر بازیکنان محبوب پرسپولیس در اینستاگرام هستتد.

ایران رده هفتم بیشترین کاربران اینستاگرام دنیا را در اختیار دارد و در این میان ستاره‌های خارجی پرسپولیس و استقلال که در کشور خودشان کمتر شناخته شده بودند پس از حضور در ایران ناگهان با افزایش فالوئر‌های خود مواجه شدند به شکلی که بشار رسن (۷۴۰ هزار فالوئر) بوژیدار رادوشویچ (۴۴۱ هزار فالوئر) و ماریو بودیمیر (۱۲۰ هزار فالوئر) اکنون در این صفحه مجازی دنبال کنندگان زیادی دارند.

استقلال

محبوبیت فرهاد مجیدی بین استقلالی‌ها در دنیای واقعی به فضای مجازی هم کشیده شده و او با یک میلیون و ۵۰۰ هزار فالوئر پرمخاطب‌ترین استقلالی فضای مجازی است.

پس از مجیدی تنها یک عضو تیم استقلال دارای فالوئر‌های میلیونی است و او هم کسی نیست به غیر از مهدی رحمتی با یک میلیون فالوئر.

وریا غفوری، مدافع محبوب آبی‌ها پس از مهدی رحمتی با ۸۰۸ هزار فالوئر بیش‌ترین دنبال کننده را در فضای مجازی دارد. روزبه چشمی با ۶۹۱ هزار فالوئر سومین بازیکن محبوب آبی‌ها در این فضا است و خسرو حیدری با ۶۶۸ هزار فالوئر در رده بعدی قرار می‌گیرد.

در ادامه از بین بازیکنان ایرانی آبی پوشان پایتخت نفراتی، چون فرشید اسماعیلی (۶۰۸ هزار فالوئر) سید حسین حسینی (۵۹۱ هزار فالوئر) داریوش شجاعیان (۴۶۴ هزار فالوئر) امید نورافکن (۳۱۵ هزار فالوئر) مهدی قائدی (۳۰۶ هزار فالوئر) میلاد زکی پور (۳۰۵ هزار فالوئر) پژمان منتظری و محسن کریمی (۲۸۴ هزار فالوئر) فرشید باقری (۲۷۲ هزار فالوئر) علی کریمی (۲۲۸ هزار فالوئر) اللهیار صیادمنش (۲۲۰ هزار فالوئر) مرتضی تبریزی (۲۰۹ هزار فالوئر) آرمین سهرابیان (۱۷۶ هزار فالوئر) روح الله باقری (۱۴۴ هزار فالوئر) مرتضی آقاخان (۱۰۱ هزار فالوئر) میثم تیموری (۷۳ هزار فالوئر) و فرشاد محمدی مهر (۱۸.۴ فالوئر) قرار می‌گیرند.

طارق همام با ۵۸۷ هزار فالوئر، محبوب‌ترین خارجی و در مجموع هفتمین بازیکن پرطرفدار استقلال در اینستاگرام است، اما شاید جالب باشد بدانید گادوین منشا که بسیاری از فالوئرهایش را از زمان حضور در پرسپولیس جذب کرده با ۵۱۴ هزار فالوئر پس از او قرار می‌گیرد. آیاندا پاتوسی و ایسما هم پس از ورود به ایران با استقبال گسترده‌ای در فضای مجازی رو به رو شدند به شکلی که تعداد فالوئر‌های آن‌ها در حال حاضر به ۱۸۹ هزار و ۲۲۲ هزار رسیده است.

وینفرد شفر، سرمربی آلمانی استقلال هم ۵۳۴ هزار فالوئر دارد و البته با این آمار، ۶۶۶ هزار دنبال کننده از همتای خود در پرسپولیس کمتر دارد.

محسن مسلمان بین بازیکنان تیم‌های دیگر فوتبال ایران با یک میلیون و ۶۰۰ هزار فالوئر محبوب‌ترین بازیکن است و البته پرطرفدارترین داور ایران هم علیرضا فغانی است که با توجه به شهرتش با ۱۳۲ هزار فالوئر اختلاف معنا داری با سایر داوران ایرانی دارد.

شاید اینکه مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال با وجود قرار داشتن در صدر اخبار رسانه‌ها تنها ۶۱۶۷ فالوئر داشته باشد نکته عجیبی است، اما او که تنها چند ماه است صفحه شخصی خود در اینستاگرام را راه انداخته فعالیت بسیار کمی در دنیای مجازی دارد و شاید همین امر سبب شده اهالی اینستاگرام تاکنون با پیج آقای رئیس آشنا نشده باشند تا او را مورد لطف خود قرار بدهند.


بیشتر بخوانید: محبوب‌ترین فوتبالیست‌ها در شبکه‌های اجتماعی کدامند؟ + تصاویر


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.