سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان فضایی ایران طی پیامی مطرح کرد؛

دسترسی به منابع فرکانسی؛ نقطه شروع اپراتور‌ها برای ارائه خدمات ماهواره‌ای/ ۳۸ موقعیت مداری زمین آهنگ به نام ایران فعال است

براری گفت: دسترسی به منابع فرکانسی و موقعیت مداری مناسب را نقطه شروع هر اپراتور برای ارائه خدمات ماهواره‌ای دانست.
 
به گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران طی پیام اینستاگرامی در مورد خدمات ماهواره‌ای توضیح داد.
 متن پیام به شرح زیر است:

دسترسی به منابع فرکانسی و موقعیت مداری مناسب، نقطه شروع هر اپراتور برای ارائه خدمات ماهواره‌ای است.

یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان فضایی ایران بر اساس برنامه ششم توسعه، حفظ، توسعه و مدیریت بهره برداری بهینه و حداکثری از منابع مدار فرکانس کشور، به منظور ایجاد زیر ساخت امن مخابراتی برای بهره برداری از ماهواره مخابراتی ملی ایران است.

از سال۱۹۷۷ میلادی تا کنون ۵۸ فایلینگ درخواست امتیاز مدار-فرکانس در مدار زمین آهنگ در اتحادیه بین‌المللی مخابرات به نام جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است که بیش از ۸۰ درصد آن‌ها در ۱۰ سال اخیر به ثبت رسیده اند. در حال حاضر ۳۸ موقعیت مداری زمین آهنگ به نام ایران در اتحادیه فعال است.

سالیانه بر اساس نیازسنجی‌های تجاری و برآورد‌های حاکمیتی، بین ۵ تا ۷ درخواست ثبت امتیاز مداری، توسط سازمان فضایی ایران، طبق آخرین استاندارد‌های روز دنیا برای ارائه سرویس‌های فضایی متنوع در اتحادیه بین‌المللی مخابرات ثبت می‌شود.

علی‌رغم تاکید قوانین بر عدم مالکیت کشور‌ها بر منابع مداری، شرط حفظ نقاط مداری، عملیاتی کردن آن نقطه مداری با یک ماهواره مناسب برای مدت حداقل ۹۰ روز است.

همکاری استراتژیک ایران با اپراتور‌های ماهواره‌ای بزرگ دنیا باعث شد، موقعیت مداری ۴۳.۵ درجه شرقی به سایر دارایی‌های مداری ایران اضافه شده و امتیاز مناسبی را تا سال ۲۰۲۰ میلادی برای تأمین ماهواره مورد نیاز کشور تأمین کند.

سازمان فضایی به عنوان متولی مدیریت منابع مدار/فرکانس کشور، موظف است نقاط مداری مناسب را برای اپراتور خصوصی ماهواره مخابراتی و نیز ماهواره‌های بومی کشور فراهم کند.

انتهای پیام/

پیام اینستاگرامی رئیس سازمان فضایی کشور در مورد ماهواره‌ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.