سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقف دوبله عامل حادثه ساز

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: توقف دوبله یکی از دلایل اصلی تصادفات در کرمان محسوب می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سرهنگ رضا سالاری نژاد،سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت:یکی از عوامل ترافیک و کندی حرکت خودرو‌ها در طول مسیر، توقف خودرو‌ها به صورت دوبله است که همواره مشکلاتی را برای دیگر رانندگان واستفاده کنندگان از معابر عمومی به وجود می‌آورد.
وی افزود: با توجه به در پیش رو بودن روز‌های پایانی سال و مراجعه همشهریان محترم برای خرید نوروزی شاهد تراکم خوردرو‌های شخصی در این مراکز خواهیم بود.

سالاری اظهار داشت : توقف دوبله باعث انسداد مسیر، پایین آمدن ظرفیت معبر، کندی آمد و شد و اتلاف وقت رانندگان شده و انحراف به چپ سایر وسایل نقلیه‌ای که قصد عبور از آن خیابان را دارند در پی خواهد داشت.

وی افزود: شایسته است که رانندگان به این بینش برسند که این عمل آنان (توقف دوبله) مصداق عینی تجاوز به حقوق شهروندی دیگران است و انجام این تخلف تاثیر منفی زیادی بر عبور و مرور عادی خودرو‌ها دارد.

وی اظهار داشت:امروزه با رشد تکنولوژی و فن آوری بر سرعت وسائط نقلیه افزوده شده و صنایع خودرو سازی به سمت تولید خودرو‌هایی با مصرف سوخت کمتر، سبک‌تر کردن وزن خودرو و در نتیجه در بعضی از تولیدات کاسته شدن از استحکام بدنه پیش می‌روند که به تبع آن در تصادفات ضایعات انسانی جبران ناپذیر و خسارات سنگین مالی و هرز سرمایه را در پی خواهد داشت.

وی سرعت غیرمجاز و نامطمئن را در آمار مرگ و میر و آسیب‌های ناشی ازحوادث رانندگی مهم برشمرد و افزود: با کنترل سرعت خودرو‌ها می‌توان از بروز تصادف‌ها و حوادث پیشگیری کرد و ضربه ناشی از آن و در نتیجه شدت آسیب وارده بر قربانی را کاهش داد.

سرهنگ سالاری نژاد در پایان اظهار امیدواری کرد: رانندگان می‌توانند با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و یا استفاده از پارکینگ‌های عمومی در اطرف مراکز خرید گام موثری در خصوص آمد و شد سایر همشهریان و کاهش ترافیک در سطح معابر درون شهری گام موثری را بردارند.

انتهای پیام/ح

توقف دوبله خودروها عامل حادثه ساز بزرگ

برچسب ها: توقف خودرو ، تصادف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.