سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش تسهیلات خرید مسکن یک شمشیر دو لبه است/ضرورت تقویت تسهیلات تولید مسکن

بهادری گفت: افزایش تسهیلات خرید مسکن از یک سو سبب افزایش قدرت متقاضیان و از سوی دیگر عامل افزایش قیمت‌ مسکن است.

هادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تسهیلات خرید مسکن یک شمشیر دو لبه است، گفت: درصورت افزایش تسهیلات خرید مسکن از یک سو کمکی برای خرید و افزایش قدرت متقاضیان می‌شود و از سوی دیگر تاثیر بسیار زیادی در افزایش قیمت‌ مسکن دارد.

وی ادامه داد: افزایش تسهیلات خرید مسکن در شهرستان‌ها می‌تواند جوابگو باشد، اما در کلان شهر تهران به دلیل بالا بودن میانگین قیمت هر متر مربع (۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) جوابگو نیست و دولت باید برنامه‌ها و راهکار‌های دیگری دنبال کند.


بیشتر بخوانید:افتتاح هزار و ۲۱۲ واحد مسکن مهر در هشتگرد با حضور وزیر راه و شهرسازی


عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه بخش دوم تسهیلات باید به سمت ساخت مسکن برود گفت: از ۸۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن تنها ۴۰ هزار میلیارد تومان به خرید مسکن واگذار می‌شود و این میزان تسهیلات برای وضعیت کنونی بازار کافی نیست.

بهادری یادآوری کرد: از ۸۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن تنها ۲۰/۱ آن به خرید مسکن اختصاص یافته و آمار‌ها و وضعیت بازار مسکن نشان می‌دهد که این میزان نمی‌تواند قدرت خرید متقاضیان مسکن را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه باید بخش تولید مسکن را تقویت کنیم، گفت: باید سیاست‌هایی به کار گرفته شود تا تولید کنندگان در شرایط کنونی تقویت شوند و سرمایه گذاران هم انگیزه کافی برای ورود به این بازار پیدا کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: باید عرضه و تولید مسکن در ایران تقویت شود، این اقدام تاثیرگذاری بسیار زیادی در قیمت مسکن و تثبیت آن دارد و دولت باید راهکار‌های لازم را برای تقویت این بخش به کار گیرد.

بهادری در پایان گفت: در صورتی که تسهیلات خرید مسکن افزایش یابد، باید مدت زمان بازپرداخت آن و همچنین اقساط آن متناسب با قدرت خرید متقاضیان باشد تا میزان استقبال از این تسهیلات هم افزایش یابد.

انتهای پیام/

عرضه و تولید مسکن در ایران باید تقویت شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ب غ
۱۸:۰۵ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
آقایان محترم وام بانکی به سندملکداران تعلق،میگیردو نقدینگی را افزایش ميدهدوملکداران وبنگاهها به سندوام برميدارندرفع نیاز مالی ميکنندنميفروشندمسکن کمبودميشودياقيمت دلبخواهي درديوار ثبت ميکنند عوض این وامها به ساخت وسازوتوليدارزان قیمت مسکن وايجاداشتغال،وام بدید تا مسکن هم ارزان شود.
حسن
۱۰:۵۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
اولا میتونیم بگیم قیمت مسکن پایین نمیاد از طرفی وام های خرید فعلی هم جوابگو نیستن پس افزایش وام خرید اتفاقی هست که باید بیفته
دوما افزایش وام ساخت نتیجش 2 سال بعد نمایان میشه چون تا واحد ها ساخته بشن کارهای اداریش تکمیل 2 سالی زمان نیازه
سوما افرادی که از سالهای قبل به دولت اعتماد کردن و ثرمایه هاشون رو به بانک سپردن به امید خانه دار شدن با این وضعیت ضرر کردن
پس بهتره هر چه زودتر لاعقل کمی هم که شده افزایش وام خرید رو هم در کنار ساخت داشته باشیم تا هم تقاضا تقویت بشه هم از ضرر بیشتر زوج های جوان کم بشه