سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ضرورت تکمیل واحد‌های نیمه‌تمام در بازار مسکن/ آمار‌ دقیق از واحد‌های خالی وجود ندارد

بهادری گفت: واحد‌های مسکونی نیمه‌تمام باید هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسند تا مشکل کمبود مسکن برطرف شود.

سید هادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه آمار‌های متناقضی از وضعیت واحد‌های مسکونی ارائه می‌دهند، گفت: از یک طرف اعلام می‌کنند که سالانه باید ۱ میلیون واحد مسکونی ساخته شد و از سوی دیگر گفته می شود که ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور وجود دارد بنابراین ما در حوزه مسکن با کمبود سامانه دقیق شناسایی واحد‌های مسکونی روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه مسکن همچنان در اقتصاد ایران به عنوان یک کالای اساسی به شمار می‌رود، گفت: در شرایط کنونی بازار مسکن همچنان متقاضی دارد، ولی طی یک سال گذشته تولید و عرضه مسکن کاهش یافته و همین امر باعث بهم ریختن توازن عرضه و تقاضا شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه باید سیاست‌های جدی برای شناسایی خانه‌های خالی در اقتصاد ایران ایجاد شود گفت: وجود خانه‌های خالی باعث شده که سرمایه‌های ملی از بین برود و همین امر باعث افزایش تورم و نوسان در اقتصاد کشور می‌شود.


بیشتر بخوانید:اتمام پروژه مسکن مهر در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر/ رفع تعرض ۹۸۲ هکتار اراضی در سال ۹۷


بهادری با اشاره به اینکه بسیاری از واحد‌های مسکونی نیمه‌کاره رها شده است، گفت: بسیاری از واحد‌های نیمه کاره مربوط به تعاونی‌ها است که نتوانستند واحد‌ها را تکمیل کنند و به بهره‌برداری برسانند، این خود معضل جدیدی برای بازار و اقتصاد کشور به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: دولت باید تمرکز خود را بر روی تکمیل واحد‌های مسکونی نیمه‌تمام و همچنین شناسایی واحد‌های خالی از سکنه بیشتر کند تا با معضل بیشتر خانه‌های خالی روبه‌رو نشویم.

عضو کمیسیون عمران مجلس توضیح داد: راه‌اندازی سامانه شناسایی خانه‌های خالی یک ایده‌ای است که باید با همکاری تمامی دستگاه‌ها به مرحله اجرایی برسد؛ وجود چنین سامانه‌ای برای بخش مسکن ضروری است، ولی متاسفانه این سامانه به فراموشی سپرده شده است.

بهادری در پایان گفت: ارائه آمار‌های دقیق از وجود خانه‌های خالی و ساخت مسکن یک ضرورت ملی است که باید بانک مرکزی و همچنین مرکز آمار برای تقویت آن در سال جاری اقدام کند.

انتهای پیام/

ضرورت راه‌اندازی سامانه شناسایی خانه‌های خالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ب غ
۱۴:۰۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
آقای بهادری عزیز نمیدانم بعدازتکميل این واحدها آنها رابه ملکداران چرا ميدهندکه نیازی ندارندوبعدازدريافت به قیمت روز درديوار آگهی فروش ثبت ميکنندفرقی به حال مسکن نميشوداينها رابه اجاره نشینها بدهيدواينکه پدرمسکن راوام ویران کرد این وامهامخصوصا اوراقی به سندملکداران تعلق ميگيردملکداران ازبنگاهها يادگرفتندبرميدارندرفع نیاز مالی ميکنندنميفروشندمسکن کمبودميشودياقيمتي دلبخواهي در دیوار ثبت ميکنندچون نیاز مالی ندارندباوام غنی شدند این وامها حذف شودهرمسکني در ایران وام داردکه ملکداران به سندشان برداشته اند اگربگوينداين وامها رابا سودکم و ارزان به تولیدکنندگان برای ساخت وسازارزان قیمت مسکن بديد ميگنداعتبارنيست در شهرک اندیشه تبریز وسهند...دلبخواهي قیمت مسکن رابه سه چهاربرابر همراه با وام رساندند که ملکداران این وامها رابه سند برداشته اندونيازمالي جهت فروش ندارند به مردم اجاره نشین فشار روحی و استرس واردکرده و راهی بیمارستانها میشویم