سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح مایه کوبی تب برفکی دام سبک در مهاباد آغاز شد

مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: طرح مایه کوبی علیه بیماری تب برفکی دام سبک (گوسفندی) در این شهرستان با مشارکت چهار مرکز واکسیناسیون بخش غیردولتی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بایزید حسن پور مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: واکسن مورد استفاده در این طرح از سوی دولت تامین شده و دامداران فقط هزینه دستمزد تزریق را پرداخت می‌کنند.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۲۵۰ هزار راس دام سبک شامل گوسفند، بره، بز و بزغاله در قالب این طرح مایه کوبی شوند.

وی با بیان اینکه در این طرح تنها دام‌های سبک مایه کوبی می‌شود و مایه کوبی دام‌های سنگین در طرح بهمن ماه انجام شده است، افزود: این بیماری به علت ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر، عقیمی و نازایی دام‌های مبتلا و همچنین به علت ابتلای انسان به بیماری تب مالت، همواره از ۲ بعد اقتصادی و بهداشتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد از دامداران خواست برای اجرای موفق این طرح با گروه‌های مایه کوبی همکاری لازم را داشته باشند تا از ابتلای دام‌ها به این بیماری جلوگیری و در این مدت از وارد کردن دام تازه به مجموعه دامداری خود خودداری کنند.

حسن پور همچنین از دامداران خواست از هرگونه جا به جایی دام بدون اخذ مجوز بهداشتی و قرنطینه‌ای و ورود افراد متفرقه به محوطه دامداری خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه بیماری دامی با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ شبکه دامپزشکی مهاباد تماس بگیرند.

انتهای پیام/ج

آغاز طرح مایه کوبی تب برفکی دام در شهرستان مهاباد 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.