سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چینی‌ها نحوه کار با اس-۴۰۰ را آموزش می‌بینند

گروهی ۱۰۰ نفره از کارشناسان نظامی چین به روسیه اعزام شدند تا نحوه استفاده از سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ را آموزش ببینند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری روسی تاس، بنابر گفته منابع آگاه نظامی و دیپلماتیک، یک گروه حدوداً  ۱۰۰ نفره از کارشناسان ارتش چین که قرار است با سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ کار کنند آموزش‌های خود را در روسیه آغاز کردند تا نحوه استفاده از این تجهیزات را یاد بگیرند.

یک منبع آگاه در این خصوص به خبرگزاری تاس گفت: «حدود ۱۰۰ کارشناس ارتش چین آموزش‌های خود را در یکی از مراکز وزارت دفاع روسیه آغاز کرده‌اند». این منبع در ادامه افزود «این دوره آموزشی قرار است در ماه مه به پایان برسد».

قرار است روسیه در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ دومین محموله سامانه موشکی اس-۴۰۰ را به چین تحویل دهد.

چین نخستین خریدار خارجی این سامانه موشکی زمین به هواست. ارسال نخستین محموله سامانه موشکی به چین در بهار سال ۲۰۱۸ به پایان رسید. در ماه دسامبر همان سال، چین با موفقیت توانست این سامانه را به کار گیرد و موشک‌های بالستیک و آیرودینامیک را در مقیاس آزمایشی رهگیری کند.

سامانه دفاع موشکی روسیه به‌روزترین سامانه موشکی بلند و میان برد زمین به هواست که از سال ۲۰۰۷ به کار گرفته شده است. این سامانه برای هدف‌گیری هواپیماها، موشک‌های کروز و بالستیک طراحی شده است. همچنین این سامانه می‌تواند اهداف زمینی را هدف قرار دهد. اس ۴۰۰ می‌تواند اهداف خود را تا فاصله ۴۰۰ و ارتفاع ۳۰ کیلومتر ردیابی کند.

ترکیه و هند نیز جزو کشورهایی هستند که علی‌رغم مخالفت‌های شدید آمریکا این سامانه را از روسیه خریداری کرده‌اند. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.