سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور ۹۸۰ دانشجوی علوم پزشکی ابن سینا در مسابقات قرآنی

کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: در بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت ۹۸۰ دانشجوی این دانشگاه شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، طیبه شمس، کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان بیان کرد: بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت وزارت بهداشت بین اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات در دو بخش کتبی و آوایی برگزار می‌شود، گفت: مرحله کتبی این مسابقات ۲۷ فروردین ماه برگزار شد و بخش آوایی این مسابقات در حال برگزاری است.

کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا  همدان با اشاره به اینکه این دور از مسابقات شامل بخش‌های پژوهشی فناوری و هنری نیز هست، ادامه داد: امسال مسابقات به صورت تیمی نیز برگزار می‌شود و هر تیم شامل یک حافظ قرآن، یک قاری و یک نفر مسلط به ترجمه آیات حضور دارند که با سایر تیم‌های دانشگاه‌های منطقه  رقابت می‌ کنند.

شمس ادامه داد:در این تقسیم بندی‌ها استان همدان جزء منطقه ۳ و شامل استان‌های ایلام، کردستان و کرمانشاه است.

وی عنوان کرد: این دور از مسابقات شامل حفظ جز یک، ۵، ۱۰، ۱۵،۲۰ و حفظ کل قرآن کریم، در رشته قرائت شامل تحقیق و ترتیل، رشته اذان، آیین سخنوری و دعاخوانی برگزار می‌ شود.

کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با اشاره به اینکه تاکنون ۹۸۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه در این مرحله از مسابقات شرکت کرده اند، یادآور شد: ۴۱۷ نفر در بخش کتبی و نیمی در بخش آوایی حضور داشته اند، احتمال افزایش شرکت کنندگان نیز در بخش‌های پژوهشی، هنری و فرهنگی که به صورت ارسال آثار است وجود دارد.

شمس اظهار داشت: داوران بخش آقایان، مسعود عباسی کارشناس دارالقران سازمان تبلیغات استان همدان داور رشته صحت و تجوید و حفظ، محسن ورمزیار مدیر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا داور رشته صوت و همچنبن مجتبی جمالی رئیس اداره امور قرآنی اداره اوقاف استان همدان داور بخش لحن بودند.

انتهای پیام/ب

۴۱۷ نفر در بخش کتبی مسابقات قرآنی شرکت کردند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.