سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ مُرده مک‌کین را هم رها نمی‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر سناتور مک‌کین را که ماه‌ها پیش درگذشته است، هدف حملات توئیتری خود قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه جان مک‌کین، نماینده سابق ایالت آریزونا را برای مخالفت با لغو طرح اوباماکر در سال ۲۰۱۷ هدف حملات خود قرار داد.

در پیام توئیتری ترامپ آمده است: «انتشار پرونده جعلی و کاملا بی‌اعتبار متاسفانه لکه ننگی برای جان مک کین است. او لکه‌های (ننگ) بدتر از این را نیز داشته است، از جمله مخالفت با لغو و جایگزینی (اوباماکر) پس از سال‌ها تلاش برای لغو و جایگزینی!»

سناتور مک‌کین که سال گذشته میلادی درگذشت، سومین نماینده جمهوری‌خواهی بود که علیه جایگزینی لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه، اوباماکر، در سال ۲۰۱۷ رای داد. به نظر می‌رسد پیام توئیتری ترامپ به پرونده ارتباط او با روسیه اشاره دارد که توسط یک عامل اطلاعاتی سابق انگلیس نوشته شده و گفته می‌شود که از سوی دفتر سناتور مک‌کین در اختیار بازفید قرار گرفته است.

این پیام توئیتری دومین حمله ترامپ علیه مک‌کین در ماه‌های اخیر است. او در جلسه‌ای در ماه فوریه نیز کتاب سناتور مک‌کین که در آن ترامپ را مورد انتقاد قرار داده بود، هدف قرار داد. سناتور سابق ایالت آریزونا که چندی پیش به دلیل تومور مغزی درگذشت، بار‌ها از اقدامات ترامپ انتقاد کرده بود. سناتور مک کین در کتاب خود نوشته بود او بر تصمیم خود برای تحویل پرونده ادعا‌های مربوط به ارتباط ترامپ با روسیه به اف بی آی مصمم است. همچنین گفته می‌شود یکی از وابستگان مک کین همچنین اسنادی در این خصوص را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

پرونده مذکور به نظر می‌رسد مورد توجه اعضای کمیته ملی دموکرات‌ها و کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون، رقیب ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ قرار گرفته بود.

جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا در ۲۵ اوت بر اثر ابتلا به تومور مغزی در ۸۱ سالگی درگذشت. او شش دوره در سنای آمریکا حضور یافت و در این مدت سعی داشت سیاست‌ها و پیشنهادات جنگ‌طلبانه خود را در سنا به تصویب برساند. پیشنهاد بمباران ایران، شکنجه زندانیان در گوآنتانامو و ابوغریب، حمایت از گروه‌های مسلح لیبی و جنگ عراق و همچنین پشتیبانی از رژیم صهیونیستی از اقدامات او بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.