سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ گوگل را به جاسوسی برای چین متهم کرد

رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود، شرکت فناوری گوگل را به جاسوسی برای چین و کمک به سرقت اطلاعات تجاری و فناوری متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود، شرکت فناوری گوگل را به جاسوسی برای چین و کمک تجاری به ارتش این کشور از طریق هدایت سایبری اقتصاد آن متهم کرده است.

ترامپ در این پیام توئیتری نوشت: «گوگل، به چین و ارتش آن کمک می‌کند، اما به آمریکا نه [کمک نمی‌کند]. وحشتناک است! خبر خوب این است که آن‌ها [گوگل] به هیلاری کلینتون خبیث [در انتخابات کمک کردند] نه به ترامپ.»

ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در روز ۱۴ مارس طی حضور در کنگره نسبت به اقدامات گوگل در مسائل نظامی ابراز نگرانی کرد. وی اعلام کرد پنتاگون نگران کمک‌های غیرمستقیم گوگل برای ارتقای ارتش چین و همکاری آن با این کشور است.

پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا نیز پیشتر از ارتباط مستقیم گوگل و چین در مسائل اقتصادی و نظامی خبر داده بود. وی مدعی شده بود سرقت سیستماتیک فناوری آمریکایی به وسلیه نهاد‌های چینی، عامل اصلی تسریع پیشرفت آن‌ها در بخش فناوری دفاعی بوده است.

طی سال‌های اخیر، آمریکا بار‌ها چین را به سرقت مادی و معنوی اطلاعات تجاری و فناوری متهم کرده به گونه‌ای که اتهام زنی درباره نقض حقوق مالکیت معنوی، روابط پکن و واشنگتن را تحت تاثیر قرار داده و ترامپ را به سمت راه اندازی جنگ تجاری با چین سوق داده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.